Liderii landurilor germane Renania-Palatinat, Turingia și Hessa, unde Opel are fabrici i-au scris joi lui Carlos Tavares, CEO al Stellantis, proprietarul producătorului de automobile, și i-au criticat lipsa de comunicare cu privire la planurile pentru Opel, despre care au spus că erodează încrederea publicului în companie, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Stellantis a dezvăluit presei la sfârșitul lunii trecute că fabrica Opel de la Eisenach va închide cel puțin trei luni din cauza lipsei continue de semiconductoare la nivel mondial.

Săptămâna trecută, Stellantis a confirmat că are în vedere să împartă atât fabrica Eisenach, cât și cea mai mare fabrică Opel din Ruesselsheim, Germania, în entități juridice separate, după ce ziarul Handelsblatt a raportat că au avut loc discuții.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Guvernele din Renania-Palatinat, Hesse și Turingia, statele în care se află cele trei fabrici germane ale Opel, nu au fost informate în legătură cu aceste decizii înainte ca informațiile să fie făcute publice, au spus premierii respectivelor landuri în scrisoarea adresată CEO-ului Stellantis, Carlos Tavares.

„Ne îndreptăm spre dumneavoastră cu această scrisoare din motive de îngrijorare, înainte ca încrederea să se piardă prin alte știri neașteptate din partea lui Stellantis”, afirmă în scrisoare liderii celor trei landuri.

Grupul francez PSA a achiziționat Opel în 2017 și a implementat reduceri profunde care au determinat compania să obțină profit pentru prima dată în aproape două decenii. PSA a fuzionat cu Fiat Chrysler la începutul acestui an pentru a forma Stellantis, acum al patrulea producător auto din lume.

CEO-ul Stellantis, Tavares, a clarificat necesitatea de a raționaliza cele 14 mărci Stellantis și de a ușura o problemă globală de supracapacitate, dar a promis anterior că eforturile sale nu vor implica închiderea fabricior Opel.

Cu toate acestea, săptămâna trecută oficialii sindicali au spus că se tem că compania va renunța la această promisiune în lumina lipsei de cipuri, despre care Tavares a spus anterior că se așteaptă să dureze până la mijlocul anului 2022.