China a înregistrat în 2023 o creştere de 6% a vânzărilor de automobile, comparativ cu 2022, din ce în ce mai mulţi oameni profitând de discounturile acordate de producătorii auto şi de noile modele lansate, transmit DPA şi Reuters, citate de Agerpres.
Datele preliminare publicate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din China (CPCA) arată că livrările de automobile au totalizat anul trecut 21,7 milioane de unităţi, după un avans de 10% în decembrie.
Vânzările de vehicule electrice şi hibride plug-in au totalizat 8,88 milioane de unităţi în 2023, un avans de 38% faţă de 2022. Secretarul general al CPCA, Cui Dongshu, se aşteaptă ca anul acesta vânzările de vehicule electrice şi hibride plug-in pe piaţa chineză să crească cu 22%, depăşind 11 milioane de unităţi.
Comisia Naţională de Dezvoltare şi Reformă din China (NDRC) a emis joi noi reglementări pentru a consolida integrarea vehiculelor electrice şi hibride plug-in (NEV) în reţeaua electrică, în condiţiile în care cea mai mare piaţă auto din lume încearcă să gestioneze cererea de energie, pe fondul tranziţiei la energia regenerabilă, transmit DPA şi Reuters.
Autorităţile de la Beijing vor să creeze standarde tehnice iniţiale care să guverneze integrarea NEV în reţeaua electrică până în 2025.
În contextul majorării cererii de electricitate, în urma sporirii popularităţii vehiculelor electrice, autorităţile caută soluţii pentru a preveni supraîncărcarea reţelelor. Printre potenţialele soluţii se află încărcarea vehiculelor electrice în afara orelor de vârf.
Recent, autorităţile au anunţat măsuri pentru accelerarea construcţiei de staţii de încărcare pentru vehiculele electrice, pentru a stimula vânzările şi în zonele rurale.