China, cea mai mare piaţă auto din lume, a înregistrat în septembrie o creştere a vânzărilor cu 4,7%, comparativ cu perioada similară din 2022, din ce în ce mai mulţi oameni profitând de discounturile acordate de producătorii auto şi de noile modele lansate, transmit Xinhua şi Reuters, conform Agerpres.
Asociaţia Constructorilor de Automobile din China (CPCA) a anunţat că livrările de automobile au totalizat luna trecută 2,04 milioane de unităţi, după un avans de 2,2% în august. În plus, vânzările de vehicule electrice şi hibride plug-in au crescut cu 22,1% în septembrie, reprezentând 36,6% din totalul vânzărilor de maşini. În august se înregistrase un avans de 34,5% la livrările de vehicule electrice şi hibride plug-in.
Septembrie este în mod tradiţional o lună importantă pentru vânzările de maşini în China, înaintea vacanţei de opt zile “Golden Week”, din perioada 29 septembrie – 6 octombrie.
Turbulenţele din sectorul imobiliar chinez au sprijinit piaţa auto a ţării, mulţi oameni preferând să cumpere maşini în loc să investească în locuinţe, a declarat secretarul general al CPCA, Cui Dongshu. Încrederea consumatorilor în economie rămâne, însă, redusă.
În primele nouă luni din acest an, vânzările pe piaţa auto chineză au urcat cu 2,1%, la 15,41 milioane de unităţi.
De asemenea, exporturile au crescut în septembrie cu 50%, după un avans de 31% în august.
Recent, autorităţile au anunţat măsuri pentru accelerarea construcţiei de staţii de încărcare pentru vehiculele electrice, pentru a stimula vânzările şi în zonele rurale.
În 2023, CPCA se aşteaptă ca vânzările de vehicule electrice pe piaţa chineză să atingă 8,5 milioane de unităţi, reprezentând 36% din totalul vânzărilor de maşini noi.