Piața globală de comerț electronic este dominată de China. Conform datelor furnizate de eCommerceDB, vânzările cu amănuntul online totale ale acestei țări s-au ridicat anul trecut la aproape 2,2 trilioane de dolari. Statele Unite se află pe locul 2, cu vânzări de 981 de miliarde de dolari, iar Marea Britanie ocupă locul al treilea, întrucât veniturile au atins 157 de miliarde de dolari. Vânzările incluse în aceste date reprezintă vânzările B2C de bunuri fizice, inclusiv TVA.
Desfășurându-se deja pe o piață gigantică în țara sa, China a încercat recent să se impună mai puternic pe piața internațională a cumpărăturilor online. Din ce în ce mai multe firme chineze de comerț electronic se ramifică cu platforme pentru piața internațională. Temu, deținut de compania chineză PDD Holding, este cel mai recent exemplu în acest sens. Site-ul a înregistrat vânzări record de 130,56 miliarde de yuani (echivalentul a aproximativ 17 miliarde de dolari) în 2022.
Shein se află pe locul al treilea în topul celor mai mari retaileri de modă online din SUA
Amazon și Walmart sunt cei mai mari retaileri online de modă din Statele Unite, potrivit site-ului ECDB. Ambii retaileri vând tot felul de bunuri online și în magazinele fizice, printre acestea se numără vânzări de haine în valoare de 12,3 miliarde de dolari și 8,9 miliarde de dolari în 2023. După aceste două branduri consacrate din SUA, intră în clasament un nou jucător: compania chineză Shein. Adesea criticat pentru prețuri foarte mici și faptul că nu plătește corect angajații, Shein, care s-a lansat în SUA abia în jurul anului 2017, a depășit retailerii tradițional din SUA Macy’s, precum și Nike, care a ajuns pe locurile 4 și 5. Companiile au avut în 2023 vânzări nete de modă de 6,4 miliarde de dolari și, respectiv, 4,5 miliarde de dolari.