Compania de Drumuri face o nouă încercare pentru finalizarea lucrărilor de modernizare pe Centura Bucureşti, tronsonul de 9 kilometri dintre Autostrada A1 Bucureşti – Piteşti şi DN 7, intersecţia de la Chitila. După doi ani de la rezilierea contractului cu firma Delta ACM, CNAIR a terminat expertiza tehnică şi lansează licitaţia pentru ca un nou constructor să termine, după un deceniu, proiectul de modernizare.
„Marți, 26.10.2021, C.N.A.I.R. S.A. a încărcat în SICAP, în vederea verificării de către ANAP, documentația de atribuire pentru contractul de achiziție publică „Modernizarea centurii rutiere a Municipiului București între A1 – DN 7 și DN 2 – A2: Lot 1: sector A1 (55+465)- DN7 (km 64+160)- Rest de executat”. Proiectul constă în finalizarea lucrărilor de modernizare a sectorului A1(55+465) – DN7 (km 64+160) al Centurii București. Durata contractului este de 48 luni : 12 luni perioada de execuție a lucrărilor și 36 de luni perioada de garanție a lucrărilor”, a transmis CNAIR într-un comunicat de presă.
Chinurile Centurii Bucureşti
Primul contract pentru lărgirea tronsonului A1 – DN 7 a fost semnat în urmă cu 10 ani (2011) cu Delta ACM, constructorul a abandonat practic lucrările în 2013, iar CNAIR a avut nevoie de încă 6 ani pentru a rezilia contractul (2019).
În august 2017, în primul mandat la Transporturi, fostul ministru Răzvan Cuc „inaugura” cu presă tronsonul dintre A1 şi DN 7 lărgit la 4 benzi, dar fără elemente de siguranţă şi fără strat de uzură (stratul final de asfalt).
O lună mai târziu, păţania unui şofer ghinionist era relatată de Liviu Iolu, fost purtător de cuvânt al Guvernului Cioloş. „Acum o lună, ministrul Cuc inaugura o bucată din Centura Bucureștiului – pe patru benzi- cu toate că mai era mult de lucru. Ceea ce vedeți este un automobil plonjat în cimentul proaspăt turnat fix pe acel tronson. Dacă nu îl scot repede muncitorii de acolo poate rămâne monumentul centurii Capitalei, prostiei și inaugurărilor ratate”, scria Liviu Iolu în 2017.
Acelaşi ministru Cuc, în al doilea mandat la Transporturi, avea să rezilieze contractul pentru tronsonul A1 – DN 7 pe care în urmă cu doi ani îl deschisese la 4 benzi.
„Decizia a fost luată după ce reprezentanții CNAIR au constatat că Asocierea S.C. DELTA A.C.M. 93 S.R.L. & AZVIRT LLC & S.C. MAXIDESIGN S.R.L a abandonat practic șantierul deschis încă din mai 2013. După mai multe întârzieri imputabile Antreprenorului, progresul fizic în șantier a ajuns la 86,5 % în luna noiembrie a anului trecut, însă de atunci acesta nu a mai derulat nici o activitate. În plus s-a observat că lucrările efectuate în anii anteriori au început să se degradeze. CNAIR S.A. i-a transmis Antreprenorului nu mai puțin de 5 notificări, prin care a cerut acestuia să finalizeze lucrarile restante. Pentru a urgenta finalizarea proiectului, CNAIR s-a ocupat inclusiv de întocmirea documentațiilor necesare exproprierii suprafețelor de teren afectate de lucrări, deși această obligație revenea Antreprenorului, conform contractului”, preciza CNAIR în 2019.
De aproape 10 ani se lucrează la lărgirea centurii Bucureşti Nord şi pe segmentul DN 2 – A2 cu o lungime de 11 km, cel mai întârziat şantier de pe Centură. Ultimul contract, semnat cu italienii de la Tirrena Scavi, avea termen iniţial de finalizare august 2021, prelungit ulterior pentru decembrie 2022.