TikTok a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri în Europa de aproape șase ori în 2021, dar pierderile sale au crescut cu o treime, în condițiile în care platforma de socializare în plină expansiune și-a consolidat oferta pentru agenții de publicitate și a angajat mii de angajați în întreaga lume, scrie Financial Times.
Aplicația a raportat o cifră de afaceri de peste 990 de milioane de dolari pentru anul calendaristic, față de 172 de milioane de dolari în anul precedent, potrivit documentelor depuse la Registrul Comerțului din Marea Britanie.
Pierderile înainte de impozitare au fost de 896 de milioane de dolari, în creștere cu peste o treime, în principal din cauza creșterii cheltuielilor cu personalul.
Creșterea a fost determinată de creșterea utilizatorilor, care sunt estimați la câteva miliarde, de creșterea cheltuielilor de publicitate, precum și de o mai bună direcționare a anunțurilor care vizează utilizatorii platformei de clipuri video scurte.
Dosarul se referă la operațiunile TikTok pentru utilizatorii din Europa, inclusiv Marea Britanie. Acestea au în prezent o medie lunară de 4.396 de angajați, în creștere cu peste 3.000 din 2020.
Cheltuielile de vânzare și marketing au crescut cu aproape 90%, până la 666 milioane de dolari, în timp ce cheltuielile administrative au crescut cu aproape 30%, până la 212 milioane de dolari.
Veniturile au fost generate în mare parte din UE, reprezentând 532 de milioane de dolari, și din Marea Britanie, care a fost de 279 de milioane de dolari. Cifrele din anul precedent au fost de 114 și, respectiv, 52 de milioane de dolari.
Deși documentul depus nu acoperă SUA, despre care se crede că este cea mai mare piață a TikTok, acesta oferă o imagine rară a performanței comerciale a uneia dintre cele mai populare rețele de socializare.
Aplicația este deținută de ByteDance, cu sediul la Beijing, care a strâns 5 miliarde de dolari în decembrie 2020, fiind evaluată de 180 de miliarde de dolari.