Licitația pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar (frontieră Ungaria) împlinește miercuri, 14 august, cinci luni de când este suspendată pentru răspunsuri la clarificări. Licitația pentru construirea Drumului Expres cu o lungime de 11 km. a fost lansată pe 29 ianuarie 2024, iar joi, 14 martie era termenul inițial pentru depunerea ofertelor, moment în care CNAIR a suspendat procedura, în urma solicitărilor de clarificare la caietul de sarcini pe care le-au depus constructorii.
Traseul se desprinde din Centura Satu Mare, șosea de 19 kilometri finalizată în vara lui 2022 și Oar, unde se conectează cu Drumul Expres M 49 din Ungaria. Din cei 15 kilometri, aproape 11 sunt cu profil de Drum Expres, iar restul de 4 reprezintă șosea de legătură.
Punctul de frontieră ar trebui să devină, astfel, prima vamă dintre România și Ungaria amenajată pe un Drum Expres, punctele de trecere a frontierei de la Nădlac 2 și Borș 2 fiind pe Autostrăzile A1 și A3.
Este un contract FIDIC roșu (direct execuție) cu o durată de 2 ani și o valoare cuprinsă între 738 și 832 milioane lei, finanțat prin Programul Transport (40% finanțare).
Pe traseul Drumului Expres Oar – Satu Mare denumit „Someș Expres”, care va avea o lungime de aproximativ 11 km (cu 2 benzi pe sens), se vor construi inclusiv:
– două noduri rutiere,
– două parcări (cate una pe fiecare parte),
– un Centru de Întreținere și Control.
Durata de execuție a lucrărilor va fi de 24 de luni, a declarat șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Este un contract de execuție, studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic fiind realizate de proiectantul Search (contract semnat în vara 2020). Indicatorii tehnico-economici pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar au fost aprobați încă din noiembrie 2022. Prețul ofertei reprezintă 70% din punctajul total.
Datele tehnice:
Traseul Drumului Expres Satu Mare-Oar-Frontieră Ungaria :
Primul Drum Expres din Transilvania, legătura Oradiei la Autostrada A 3 Biharia-Borș II (19 km.) va fi deschis la sfârșitul lunii, conform termenului din contractul cu Strabag. În februarie, au fost publicate în SEAP licitațiile pentru loturile 1 și 3 ale Drumului Expres Oradea-Arad (cu punct nou de trecere a frontierei la Salonta) urmând ca, după avizul Agenției Naționale pentru Achiziții Publice – ANAP (care a întârziat destul de mult) să fie lansat și lotul 2.