Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioşteanu, a anunţat, marţi, că au început lucrările în zona protejată a celei mai dificile structuri de pe A0 (centura Bucureștiului) – podul peste lacul Cernica.
„Am fost pe şantierul Lotului 4 al Autostrăzii Bucureşti A0 Nord, pentru a verifica progresul lucrărilor pe acest lot, care, deşi este cel mai mic ca lungime (4,47 km), este cel mai dificil, din cauza supratraversării cu un pod în lungime de 1,3 km a Lacului Cernica (arie protejată).
Stadiul lucrărilor este următorul: au început lucrările la ultima structură neatacată şi, totodată, cea mai complexă şi dificilă de pe întregul inel A0 – podul peste lacul Cernica, în conformitate cu Acordul de Mediu care a impus începerea lucrărilor după data de 1 noiembrie”, a scris Irinel Ionel Scrioşteanu pe Facebook.
Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, la momentul actual, în zona respectivă se realizează platforma de pământ în lac, se armează şi cofrează riglele pilelor P1 şi P2, se aprovizionează cu carcasele de armătură necesare piloţilor şi, în acelaşi timp, se execută lucrări de umpluturi cu pământ pe traseul autostrăzii.
De asemenea, precizează Scrioşteanu, continuă lucrările la pasajul peste calea ferată Bucureşti Sud – Olteniţa, unde se execută lucrări de umpluturi cu balast în zona culeei C2, lucrări de forare, armare şi betonare a piloţilor, se montează eşafodajele de susţinere a riglelor pilelor, se armează, cofrează şi betonează riglele pilelor, se armează, cofrează şi betonează cuzineţii + antiseismici.
Totodată, se execută lucrări de asfaltare a variantei provizorii pentru relocarea DJ301, iar zilele următoare traficul va fi relocat pe acesta, şi se instalează două utilaje de forat pentru execuţia piloţilor aferenţi pasajului peste DJ301. Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, în zona Pantelimon se execută lucrări de relocare a reţelelor de telecomunicaţii şi conducte gaze.
„Antreprenorul avea mobilizate în şantier 241 persoane şi 87 utilaje şi va construi pe circa jumătate din lungimea acestui lot două structuri cu o complexitate ridicată, printre care: pasaj peste calea ferată Bucureşti Sud – Olteniţa (km 51+077), în lungime de 504 metri, pod pe autostradă peste Lacul Cernica şi drum de exploatare, în lungime de 1.274 metri.
Lotul 4 Nord este cel care face joncţiunea cu Autostrada Bucureşti – Constanţa A2 prin nodul rutier de la A0 x A2, iar termenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026. Având în vedere capacitatea de mobilizare a antreprenorului, consider că acest lot ar putea fi finalizat chiar la sfârşitul anului viitor”, a mai anunţat Irinel Scrioşteanu.
Autostrada A0 Nord, Lotul 4 (Pantelimon – Glina), a ajuns la un stadiu fizic de 22%, anunța, în urmă cu o lună, directorul general al companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
Lotul 4 al A0 nord are o lungime de 4,47 km, o valoare de 312,63 milioane de lei, fără TVA (finanţare prin Programul Transport) iar circulaţia pe acesta poate fi deschisă anul viitor cu un efort suplimentar din partea antreprenorului român, a subliniat directorul CNAIR.
De asemenea, la mijlocul lunii trecute, constructorul Pizzarotti – Retter a primit undă verde pentru a începe oficial lucrările pe Lotul 1 de pe Autostrada A0 București Nord, după ce Ministerul Transporturilor a emis autorizație de construire, deși doar parțial. În vară, Compania de Drumuri a semnat supervizarea cu proiectantul Consitrans. Acesta este ultimul lot de pe A0 pe care încă nu au început lucrări. Contractul a fost semnat cu Pizzarotti – Retter în septembrie 2023, la peste 4 ani de la lansarea licitației, după numeroase amânări și contestații.
În urmă cu două săptămâni, șeful CNAIR anunța că constructorul chinez este bine mobilizat pe cei 8,6 kilometri ai Lotului 3 Afumaţi – Pantelimon al A0 Nord, iar stadiul fizic pe întregul şantier se apropie de 20%.