Începând de luni, 31 martie 2025, înregistrarea nașterilor, căsătoriilor, divorțurilor și deceselor se va realiza în Cluj exclusiv în format digital, informează Actualdecluj.ro.
Consiliul Județean Cluj informează persoanele interesate în legătură cu faptul că, începând cu data de 31 martie 2025, Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă” (S.I.I.E.A.S.C.) devine operațional la nivelul unităților administrativ-teritoriale din județul Cluj pentru cele patru evenimente primare de viață: naștere, căsătorie, divorț și deces.
Începând de luni, 31 martie 2025, înregistrarea acestor evenimente se va realiza exclusiv în format digital, informațiile vor fi completate în format electronic de către ofițerii de stare civilă, iar eliberarea certificatelor de stare civilă se va face în format digital sau, la cerere, în format fizic printat pe un formular tipizat securizat de stare civilă.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În caz de forță majoră (calamități naturale, dezastre, mobilizare la nivel național, etc) sau în cazul unor disfuncționalități de ordin tehnic care fac imposibilă completarea în sistem informatic, actele de stare civilă exemplarul I se completează olograf urmând ca după încetarea uneia dintre situațiile menționate, acestea să fie completate informatic și validate în Registrul de stare civilă exemplarul II.
Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Cluj, instituție publică de interes județean aflată sub autoritatea Consiliului Județean Cluj, a implementat proiectul „Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă” (S.I.I.E.A.S.C.) în cadrul căreia au fost digitalizate 19.000 de volume de registre de stare civilă (naștere, căsătorie, deces) înregistrate în perioada 01.01.1921- 31.12.2020 cuprinzând 8 milioane de acte de stare civilă.