CNAIR a făcut primul pas pentru lărgirea autostrăzilor care pornesc din București: Contractul pentru Studiul de Fezabilitate a fost publicat în SEAP. Lărgirea Autostrăzilor la 3 benzi/sens va asigura capacitatea de transport pentru o perioadă de 30 de ani

autostrada soarelui Sursa foto: CNAIR

Compania de Drumuri a scos la licitație Studiul de Fezabilitate pentru lărgirea celor trei autostrăzi care pornesc din București. Proiectul pentru lărgirea la trei benzi/sens a autostrăzilor A1 București – Pitești (integral, 110 k), A2 București – Constanța pentru segmentul până la Fundulea (24 km) și A3 București – Ploiești de la Moara Vlăsiei la nodul rutier Dumbrava, intersecție cu A7 (Autostrada Moldovei), va asigura capacitatea de trafic pentru o perioadă de 30 de ani, potrivit estimării CNAIR. Tronsonul de autostradă urbană de pe A3 și mai departe până la Moara Vlăsiei în Ilfov (19,5 km) este singura secțiune de autostradă din România cu 3 benzi/sens.

„Scopul principal al obiectivului este reprezentat de creșterea etapizată a capacității de transport A autostrăzilor A1 (sectorul București – Pitești) A2 (București – Fundulea) și A3 (Moara Vlăsiei – Dumbrava), respectiv transformarea în sectoare de autostradă cu trei benzi pe sens. Documentația tehnică va trata identificarea de soluții etapizate pentru creșterea capacității de transport astfel încât traficul pe A1, A2 și A3 să se desfășoare în condiții de siguranță și confort, corespunzător cerințelor traficului actual și de perspectivă pe o durată de 30 de ani prin realizarea unor soluții tehnice moderne”, arată CNAIR.

Contractul pentru Studiul de Fezabilitate are o durată de 18 luni, valoarea este cuprinsă între 19,5 și 23 de milioane de lei, iar ofertele pot fi depuse până pe 13 aprilie. „Obiectul prezentului Contract de Servicii este elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Largire la 3 benzi pe sens a autostrazii A1, Bucuresti – Pitesti, Studiului de Fezabilitate pentru Largire la 3 benzi pe sens a autostrazii A2 Bucuresti – Fundulea si Revizuirea Studiului de fezabilitate Largire la 3 benzi pe sens a autostrazii A3 Moara Vlasiei – Dumbrava, in conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini si ale legislatiei in domeniu”, potrivit documentației SEAP.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

Autostrada A1 București – Pitești este una dintre cele mai aglomerate rute din țară, pe tronsonul Ciorogârla – Militari (Iuliu Maniu/intrare pe Centură) cozile fiind pe mai mulți kilometri. Pentru A3 Moara Vlăsiei – nod Dumbrava lărgirea este necesară pentru că, din 2024-2025, Autostrada București – Ploiești va prelua o mare parte a traficului de pe DN 2 București – Bacău (E 85). În cazul Autostrăzii Soarelui, în sezonul estival, tronsonul București – Fundulea este deosebit de aglomerat, iar din această toamnă urmează să se circule pe primii kilometri ai Autostrăzii A0 București Sud, cele două loturi Alsim Alarko Bragadiru – Vidra – Autostrada Soarelui (33 km).

Contractul pentru Studiul de Fezabilitate care va da soluțiile tehnice pentru lărgirea celor trei autostrăzi este finanțat din fonduri europene nerambursabile, a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Degeaba lărgim A1, dacă bd. Iuliu Maniu rămâne cu două benzi de circulație. Practic, aici avem aceeasi infrastructura rutiera ca acum 50 ani, când a fost inaugurată autostrada spre Pitești. Spre comparație, la ieșirea din București spre Litoral, unde, deși avem un volum de trafic mai mic, Bulevardul Pallady are 3 benzi de circulație pe sens, iar în prezent sunt în lucru două pasaje rutiere gândite pentru fluidizarea circulației…

    • Gandirea asta o sa ne duca la sapa de lemn. Largirea bulevardelor e de domeniul trecutului, descarcarea de pe 3 benzi se poate face si pe viitorul A0 siao departe catre viitoarele radiale. Orasul nu e doar al masinilor, alocam 16 benzi pe fiecare sens si face parcari, sa tot traiesti in asa orase!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.