CNAIR a semnat un contract pentru proiectarea a încă 13 noduri pe autostrăzi

Nodul rutier Poiana A 4 - Constanţa inutil fără legătură

Compania de Drumuri a semnat cu firma de proiectare Explan un contract pentru proiectarea a 13 noi noduri rutiere pe autostrăzile din rețeaua existentă sau pe cele în pregătire. Contractul de aprox. 5,5 milioane lei prevede realizarea în 17 luni a studiilor de prefezabilitate și de fezabilitate pentru 8 noduri noi pe autostrăzile în circulație respectiv 5 noduri pe autostrăzile în pregătire.

Noduri pe Autostrăzile în circulație : 

-Nod rutier: Ungureni (Al – km 53) – sectorul București – Pitești;

-Nod rutier: Șibot (A1 – km 327) sectorul Orăștie- Deva;

-Nod rutier: Ovidiu (A2 – km 146) sectorul Fetești – Cernavodă;

-Nod rutier: Dunărea (A2 – km 157) sectorul Fetești – Cernavodă;

-Nod rutier: Peștera (A2 – km 181) sectorul Cernavodă – Constanța;

-Nod rutier: Ciurila (A3 – km 33+000, pe secțiunea 2B Câmpia Turzii- Gilău);

-Nod rutier: Săndulești (A3 zona km 17+000 a secțiunii 2B Câmpia Turzii – Gilău);

-Nod rutier: Luduș (A3 zona km 18+000 a secțiunii 2A Ogra – Câmpia Turzii);

Noduri pe Autostrăzile în pregătire : 

-Nod rutier: Pantelimon (A0 – km 48) – sectorul A0 Nord;

-Nod rutier: Românași (A3 – km 26) sectorul Poarta Sălajului – Nușfalău;

– Nod rutier: Crasna (A3 zona km 52+000 a secțiunii 3B Mihăilești – Suplacu de Barcău);

– Nod de descărcare pe Autostrada A7 în zona localității Dumbrava, după conexiunea Autostrăzilor A7 cu A3;

– Nod de încărcare/descărcare Adjud (Autostrada A7).

Obiectul contractului este reprezentat de elaborarea Studiului de Prefezabilitate și a Studiului de Fezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe autostrazile A0, A1, A1, A2, A3 și A7, în conformitate cu reglementările tehnice și legislația în vigoare. După finalizarea acestui contract se va putea stabili pentru fiecare proiect în parte valoarea și termenele necesare construcției.

Nodurile rutiere amenajate inclusiv la cererea comunităţilor locale şi în zonele dezvoltate ulterior deschiderii tronsoanelor de autostradă sunt utile pentru reducerea consumului de carburant, implicit a poluării şi prevenirea accidentelor de circulaţie pe fondul pătrunderii pe contrasens. Şoferii care ratează breteaua de ieşire de pe autostradă, pentru a nu mai parcurge 20 – 30 de kilometri până la următorul EXIT, circulă pe contrasens, situaţie foarte periculoasă pentru participanţii la trafic.

CNAIR a semnat, în mai 2021, contractele pentru proiectarea a trei noduri rutiere noi pe A1, A2, şi A3, cele trei autostrăzi care pornesc din Bucureşti. Astfel, pe Autostrada A1 Bucureşti – Piteşti, noul nod rutier este prevăzut în judeţul Dâmboviţa la Ioneşti, kilometrul 73 la intersecţia cu DJ 702 F care merge la Găeşti. Pe A2 – Autostrada Soarelui, CNAIR va face un alt nod în judeţul Călăraşi, zona localităţii Dragoş Vodă, km 90, intersecţia cu DJ 306 care duce în municipiul Călăraşi. Este o ieşire de pe autostradă foarte utilă, între Lehliu şi Drajna, pe aproximativ 40 de kilometri nefiind alte bretele. A treia descărcare nouă se proiectează pe Autostrada A3 Bucureşti – Ploieşti la Gruiu în judeţul Ilfov, km 36, intersecţia cu DJ 101 C care asigură legătura cu zona Snagov.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *