Compania de Drumuri riscă să piardă o finanțare europeană de aproape 30 de milioane de euro pentru Centura Bârlad, contract de proiectare și execuție semnat în 2018 și blocat de mai multe luni la doar 32% stadiu fizic de execuție.
Centura Bârlad pe traseul DN 24 Tișița – Vama Albița (cel mai important punct de trecere a frontierei cu Republica Moldova) are o lungime de 11 kilometri și un termen-limită de finalizare iunie 2022, dar proiectul de 186 milioane lei din care 134 milioane lei bani europeni riscă să nu fie terminat nici anul viitor când expiră finanțarea prin Programul European Infrastructură Mare (POIM).
Constructorul din România nu mai poate susține lucrările, iar o variantă pentru reluarea proiectului este continuarea șantierului cu un alt antreprenor/subcontractor.
Lucrările pe care CNAIR le-a atribuit unui constructor din România sunt blocate din noiembrie 2021, spune, după o verificare pe șantier, Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Sorin Grindeanu .
„Am făcut o deplasare la Bârlad, unde mai bine de șase ore am analizat împreuna cu primarul acestui oraș, dl Dumitru Boroș și echipa tehnică formată din ing. Cezar Chiper-director tehnic Primăria Bârlad, ing. Cătălin Iordache-consultant specialitate DRDP Iași, ing. Gheorghe Borta-șef șantier și ing. Mihai Nistor, situația actuală a șantierului – centura ocolitoare Bârlad.
Lucrările pentru finalizarea centurii Bârlad au început în vara anului 2020 cu termen de execuție 22 de luni. „Inaugurarea” șantierului s-a făcut în prezența fostului ministru al Transporturilor, Lucian Bode, după cum preciza CNAIR într-un comunicat de presă: „În această după-amiază, reprezentanții CNAIR și cei ai antreprenorului au semnat documentele de predare a amplasamentului în vederea începerii lucrărilor la Varianta Ocolitoare a municipiului Bârlad. Semnarea a avut loc în prezența ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, a directorului general al CNAIR, dna Mariana Ioniță, a directorului general regional al DRDP Iași, Dănuț Pilă, alături de reprezentanți ai constructorului și ai municipalității bârlădene.