CNAIR: UMB își menține graficul standard de lucrări, cu 3 săptămâni de activitate și o săptămână pauză

Mădălina Podaru mai 12, 2025 1 comentarii 1879 vizualizări
A3 UMB Nădăşelu Poarta Sălajului Sursa Foto : Cătălin Drulă/Facebook

Constructorul român UMB își menține graficul standard de lucrări, cu 3 săptămâni de activitate și o săptămână pauză, și nu există facturi restante neplătite la UMB sau la alt constructor, a transmis Compania de Drumuri la solicitarea Economedia. Punctul de vedere vine după ce pe rețelele de socializare au circulat mesaje ale muncitorilor UMB care afirmă că constructorul român oprește lucrările la autostrăzile A8 și A3 pe perioadă nedeterminată și că „s-a blocat tot financiar”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit discuțiilor private purtate între muncitori, făcute publice de pagina de Facebook „Drum Expres Focșani-Brăila-Constanța”, compania UMB a blocat toate plățile pentru șantierele de care de ocupă: A3, Autostrada Transilvania și A8, Autostrada Unirii.

„A încetat orice plată… nu se mai fac comenzi… s-a blocat tot financiar și pe A8 s-a spus că vor intra mai devreme cu o săptămâna în vacanță, pe termen nedeterminat, deși vacanța era de o săptămână”, a scris unul dintre angajați într-o conversație postată ulterior pe Facebook.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

În plus, conversațiile muncitorilor relevă că diurnele șoferilor nu ar mai fi plătite, iar muncitorii nu au primit calificări referitor la plata salariilor: „Vom vedea săptămâna viitoare ce se va întâmpla, fiind 15 zi de salariu”.

Compania de Drumuri dezminte însă că această oprire de lucrări este una cauzată de restanțe financiare, ci susține că este o oprire standard a lucrărilor, programată, pentru odihnă, cu o durată limitată.

„În urma discuțiilor cu constructorul, nu se pune problema să întrerupă lucrările pe șantiere, își mențin graficul standard de până acum, cu 3 săptămâni de activitate și o săptămână pauză. Această săptămână de pauză începe din data de 19, pauză care nu are nicio legătură cu alegerile prezidențiale din România”, a declarat pentru Economedia Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.

În plus, CNAIR nu are în acest moment facturi restante neplătite la UMB sau alt constructor.

Irinel Scrioşteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, a declarat: „Nu avem la această dată plăţi restante către constructorii de autostrăzi, iar pauza de pe şantierele UMB este una normală şi programată în sistemul lor de lucru”.

Economedia a cerut un punct de vedere oficial și de la UMB, însă nu l-am primit până la acest moment.

În schimb, oficialul Companiei de Drumuri avertizează că „continuarea tuturor proiectelor de infrastructură ține definitoriu de asigurarea fluxurilor financiare din partea Uniunii Europene”.

Amintim că România organizează al doilea tur al alegerilor prezidențiale duminică, 18 mai, iar pe primul loc în sondaje se situează candidatul eurosceptic de extremă dreapta George Simion. Un candidat eurosceptic crește puternic riscul ca Comisia Europeană să suspende fondurile europene pentru România. Țara noastră este în acest moment dependentă de fondurile europene, pentru a finanța deficitul bugetar, reforme dar, mai ales, proiecte de infrastructură.

Inclusiv marile șantiere ale UMB sunt finanțate din fonduri europene. Constructorul român UMB a ajuns la un progres fizic de 12% pe cei 29,9 km ai lotului Leghin – Târgu Neamț (Moțca), de pe Autostrada Unirii (A8), primul șantier finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Totodată, UMB lucrează la lotul de pe A3 Autostrada Transilvania Nădășelu – Zimbor (30 km și 82% execuție) finanțat prin PNRR. Și celelalte mari șantiere de infrastructură ale UMB au componente majore finanțate prin Programul Transport, finanțate de Uniunea Europeană.

Comentarii

  1. Adevărul prin omisiune. Compania de Drumuri ( am preluat din articol ) nu are facturi neplătite. Ați publicat date privind stadiul fizic. De ce nu publicați și stadiul financiar ?
    Sunt datele disponibile pe Cestrin. Vă rog să faceți calculul intre valoarea executată fizic și valoarea plătită efectiv. Diferențele sunt foarte mari.
    Anul trecut , prin iulie , am făcut un astfel de calcul . Diferența atunci era de peste 2,5 miliarde de lei . Care o fi acum ?Poate ne spuneți dvs. doamna Mădălina Podaru , pentru a informa corect și complet cititorii . Această fiind menirea site-ului dvs. după cum ne-a precizat doamna Elena Deacu.
    Vă mulțumesc .
    În rest , numai de bine.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.