Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat vineri că a preluat, joi, 6 februarie, contractul pentru completarea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic al Autostrăzii A3 Ploiești – Brașov.
Contractul, transferat de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – C.N.A.I.R, are o valoare de 46,5 milioane lei (fără TVA) și include:
- Revizuirea/completarea Studiului de Fezabilitate (cu termen de finalizare aprilie 2025)
- Realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire – PAC (termen 6 luni)
- Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție – PTE (cu termen 6 luni)
„Am început o analiză a documentației pe care am preluat-o și am solicitat proiectantului, Consitrans S.R.L, o actualizare a graficului de realizare a acestui proiect pentru a verifica în ce măsură poate fi respectat. Ne propunem să lansăm în licitație sectorul de Autostradă Cristian – Codlea din județul Brașov”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
CNIR și proiectantul Consitrans derulează de la sfârșitul anului trecut contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii A13 Brașov – Bacău, iar cu ocazia preluării celui de-al doilea contract, proiectantul a subliniat: „Consitrans va continua buna colaborare pentru a găsi soluțiile optime de continuare a proiectării pentru Autostrada Ploiești – Brașov și asigură Beneficiarul și publicul că va preda o documentație de calitate”.
Conform Analizei Multi Criteriale de traseu, proiectul Autostrăzii A3 Ploiești – Brașov, cu o lungime de 112 kilometri, are ca punct de pornire zona de sud a municipiului Ploiești, în continuarea segmentului A3 București – Ploiești și include sectorul A3 Râșnov – Cristian, deschis circulației în 2020, iar punctul final va fi la Codlea, în zona nord-vest a Brașovului. La Codlea, Autostrada A3 se va conecta, printr-un nod de mare viteză, cu A13 Sibiu – Făgăraș – Brașov, respectiv A13 Brașov – Bacău.