Compania Națională de Investiții Rutiere anunță că preia proiectul ,,Drum de Legătură între Autostrada de Centură București Nord -A0 și viitorul Terminal 2 al Aeroportului Internațional Henri Coandă (AIHC)”.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Investiția este estimată la peste 400 milioane lei.
Transferul a fost făcut printr-un ordin al ministrului Transporturilor din date de vineri, 20 iunie 2025.
Proiectul Drumului de Legătură constă în execuția directă a unui drum modern, profil de drum expres, cu câte două benzi pe sens și o lungime de 2,5 kilometri, Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic fiind realizate.
,,Pe lângă asigurarea conexiunii între Autostrada Bucureștiului-A0 și viitorul Terminal 2 al Aeroportului Henri Coandă- Otopeni, Drumul de Legătură va permite și conectarea cu Drumul Județean 200 B Tunari-A0-Balotești.
După semnarea Protocolului și preluarea documentației, Compania Națională de Investiții Rutiere va iniția etapele necesare lansării licitației pentru execuția lucrărilor ”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Detalii tehnice :
Lungimea Drumului de legătură : 2,55 kilometri;
Nod rutier de conexiune cu A0 tip ,,treflă” și o lungime totală a bretelelor de 7,5 kilometri;
Pasaje supraterane peste DJ 200 B și Autostrada A0 Nord
Durata de execuție 30 de luni.
Traseul Legăturii rutiere între Autostrada A0 București Nord și viitorul Terminal 2 AIHC se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov, UAT Tunari, desprinzându-se de la kilometrul 29 al Autostrăzii A0 (lotul în circulație Corbeanca-Afumați) printr-un nod rutier tip treflă. Proiectul include și legătura rutieră cu Drumul Județean 200 B Tunari-A0-Balotești printr-un sens giratoriu.
În toamna anului trecut, Ministerul Transporturilor a publicat proiectul de Hotărâre de Guvern pentru Drumul de Legătură între Autostrada A0 București Nord (Lotul UMB deschis în toamna anului 2023) și viitorul terminal II al Aeroportului Otopeni. Valoarea totală a investiției, potrivit Hotărârii de Guvern din noiembrie 2024, era de 562,4 milioane lei (inclusiv TVA) din care 478 milioane lei construcții montaj (inclusiv TVA). Finanțarea obiectivului se realizează din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.
Terenurile afectate de traseul drumului aparțin atât domeniului public, cât și privat. Suprafața totală a terenului ocupat de lucrările drumului este de aproximativ 40,5 hectare.