Comisarul European pe Transporturi, Adina Vălean, susţine că autorităţile ar fi trebuit să anunţe din timp faptul că drumul care străbate Valea Oltului – unul din cele mai tranzitate din România – va fi închis. ”Ştiam că se va lucra pe Valea Oltului de foarte multă vreme, de când am primit finanţare europeană pentru aceasta autostradă. Pentru economie, pentru companii şi pentru cetăţeni nu e bine ca lucrurile să se facă precipitat, ci ar trebui anunţate din timp”, a spus Adina Vălean în ultima conferinţă de presă în calitate de comisar european pentru Transporturi. Începând cu 16 iulie, Adina Vălean va începe noul mandat de europarlamentar, funcţie incompatibilă cu cea de comisar european, transmite News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Comisarul european pe Transporturi, Adina Vălean, a fost întrebată cum vede faptul că şoferii au fost anunţaţi de autorităţi cu doar patru zile înainte că Valea Oltului să se închidă.

”N-o văd bine. Ştiam că se va lucra pe Valea Oltului de foarte multă vreme, de când am primit finanţare europeană pentru aceasta autostradă. Înţeleg că s-a dorit accelerarea procesului, din câte am înţeles din declaraţiile autorităţilor. Eu nu pot să spun altceva decât că  pentru economie, pentru companii şi pentru cetăţeni nu e bine ca lucrurile să se facă precipitat, ci ar trebui anunţate din timp şi pus la punct un sistem care să faciliteze fluidizarea traficului pe rute alternative pe timpul acestor lucrări”, a spus Adina Vălean.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Totuşi, Adina Vălean susţine că termenul de o lună necesar lucrărilor este unul scurt raportat la amploarea proiectului rutier.

”Durează puţin pentru o autostradă. Orice infrastructură nouă presupune blocaje, trasee alternative. Ceea ce ar fi de dorit este utilizarea sistemelor de transport inteligent care să permită informaţii în timp real, rute alternative, hărţi interactive pentru cei care au de ajuns din punctul A în punctul B fără să treacă pe Valea Oltului. E mult loc pentru România să se dezvolte pe ceea ce înseamnă  digitalizare informaţiei pentru transportul rutier”, a declarat Adina Vălean.