Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a afirmat într-un briefing cu jurnaliștii la Strasbourg că portul Constanța trebuie să facă investiții suplimentare, fiindcă este singurul din primele zece porturi europene care nu este digitalizat.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ea a declarat că atacurile rusești asupra porturilor ucrainene de la Dunăre a schimbat modul în care se realizează încărcarea cerealelor, adică în prezent se face direct în vapoare, fără a mai fi folosite infrastructurile portuare, cum ar fi facilitățile de depozitare.

Asta pune o presiune pe un alt tip de operaţiuni portuare. Săptămâna trecută, informaţia pe care o aveam pe masă ca fiind urgentă era sufocarea portului Constanţa cu un număr de aproape 700 de barje care trebuie descărcate în vapoare.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Deci presiunea creşte pe infrastructura românească. Constanţa trebuie să facă investiţii suplimentare. Şi nu pentru Ucraina, ci pentru că este singurul, de exemplu, care nu e digitalizat din primele zece porturi europene”, a precizat Vălean.

Oficialul european a menționat că portul Constanța a rămas, practic, „în urmă” în privința modernizării operațiunilor sale.

Şi nu e pentru Ucraina, ci este pentru viitor. Tot ceea ce înseamnă conectivitatea pe coridorul de mijloc, est-vest, ar trebui sau ar putea să treacă prin Constanţa.

Trebuie să înţeleagă că este o oportunitate pe care ar trebui să o folosească, altfel competiţia vine imediat. Avem Varna şi Burgas care îşi doresc foarte mult să preia din traficul care în momentul de faţă este pe Constanţa.

În momentul de faţă, majoritatea volumelor merg pe Constanţa. Dar dacă nu ne place acest lucru sau dacă nu folosim oportunitatea, trebuie să fim conştienţi de faptul că la Marea Neagră, pentru Coridorul de Mijloc est-vest, care uneşte Asia cu Europa, oferta poate veni şi de la alte porturi care în mod natural doresc să ne facă competiţie“, a explicat ea.

Comisarul european pentru Transporturi a mai subliniat că România reprezintă „un hub într-o măsură maximă” pentru transportul cerealelor ucrainene, însă nu pentru că așa și-a dorit Kievul sau pentru că s-a oferit Bucureștiul în acest sens.

Aici au fost aduşi de piaţă. Eu de fapt am văzut acest lucru venind de la bun început, când foarte multe ţări europene de frontieră doreau să-şi dezvolte oferta pentru export-import pentru Ucraina.

Dar în mod tradiţional toate aceste rute de transport au fost către sud şi au fost absolut convinsă de la început că asta se va întâmpla. Toată presiunea va fi în sud, pe România, pe Dunăre, şi pe Constanţa, a se citi Marea Neagră“, a declarat Adina Vălean.

De asemenea, ea a precizat că în momentul de față există o oferă pentru preluarea transporturilor de cereale din partea Greciei, însă „nu există suficiente conexiuni pentru a le trimite spre Grecia, între România-Bulgaria, Bulgaria-Grecia. Realitatea pieţei – întotdeauna câştigă oferta cea mai bună financiar şi până în momentul de faţă a fost pe porturile ucrainene, acum este pe canalul Sulina. Cu întărirea conexiunii feroviare către Constanţa, probabil va fi cea mai bună”, a susținut Vălean.