Compania aeriană low-cost Wizz Air a anunțat marți că testează o serie de noi produse, printre care internetul la bord, dar și unele dedicate călătorilor business, o categorie de clienți pe care nu a abordat-o până în prezent.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Wizz Air și-a creat inițial modelul operațional pe călători turiști și rude care vizitează altă rute, iar acum caută să își extindă baza de și către clienți business.

Astfel, operatorul aerian ungar, listat la Londra, va introduce în perioada următoare opțiunea de a bloca locul de la mijloc, pe anumite rânduri, pentru a le permite clienților business să aibă mai mult spațiu.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Anunțul a fost făcut de Michael Delehant, Director comercial și operațional senior, în cadrul unui eveniment la Londra la care a participat și Economedia.

„Deși mizăm pe densitate și aeronave pline, am avut multe cereri cu privire la extra loc pentru picioare de la clienți business, care vor să intre și să iasă din aeronavă mai repede, care vor mai mult spațiu să lucreze. Vom testa asta în mod limitat să vedem dacă funcționează. Nu mă aștept să avem jumătate de aeronavă blocată, dar, pe măsură ce avansăm cu clienții business, aceștia solicită un pic mai mult”, a declarat Michael Delehant.

Planul, numit „Wizz Class”, nu vizează neapărat clienți „premium”, a precizat Delehant, ci mici antreprenori, persoane care dețin propria afacere și doresc câteva servicii extra.

Pe lângă faptul că se diferențiază de alte companii aeriene low-cost, precum Ryanair, această decizie contrastează și cu declarațiile anterioare ale directorului executiv al Wizz Air, József Váradi, care în 2019 a solicitat companiilor aeriene să elimine biletele la clasa business pentru a contribui la combaterea schimbărilor climatice.

Delehant a afirmat că nu este vorba de o schimbare în modul de gândire al companiei, ci de o modalitate de a exploata cererea, acum că compania aeriană are o rețea de rute mai extinsă. Wizz își menține obiectivul de a opera „zboruri complete”, a spus el.

„Avem 250 de aeronave, o rețea cum n-am avut niciodată. Avem călători business low-cost, care dețin propria afacere și nu vor plătească prețuri de clasa întâi sau prețuri de clasa business. Dar le place mai mult spațiu, le place o călătorie mai eficientă, în materie de intrare și ieșire din aeronavă și de trecere prin securitate. Dacă asta funcționează pentru noi, nu creează provocări operaționale și aduce ceva în plus pentru client, atunci ne vom uita la asta”, a declarat Michael Delehant.

Conceptul va fi testat inițial începând cu luna decembrie, pe anumite zboruri ce pornesc de pe cinci baze europene ale Wizz Air, respectiv: București, Budapesta, Varșovia, Roma și Londra.

Rețeaua Wizz este concentrată în Europa Centrală și de Est, cu mai puțin de 5% dintre pasageri călătorind în scopuri de afaceri. Cu toate acestea, compania oferă acum suficiente zboruri către Londra pentru a permite excursii de o zi — o mișcare pe care o consideră esențială pentru a stimula călătoriile de afaceri, a declarat Delehant pentru Financial Times.

Compania va oferi inițial acest serviciu doar pentru locurile din primul rând. De asemenea, clienții „Wizz Class” vor beneficia de îmbarcare mai rapidă, iar în viitor ar putea fi adăugate și alte avantaje.

Deși biletele pentru aceste locuri speciale pot fi mai scumpe, pasagerii vor fi tratați la fel ca toți ceilalți pasageri: Wizz nu intenționează să includă gustări în prețul mai mare.

„Vom evalua dacă este vorba de o cafea sau ceva simplu”, a spus el. „Este mai mult vorba despre eficiența călătoriei și puțin spațiu suplimentar în avion.”

El a adăugat: „Am primit multe solicitări, în special din partea clienților care călătoresc în interes de afaceri, care doresc să urce și să coboare rapid din avion. Vom face acest lucru și în cadrul unui test limitat.”

Unele companii aeriene europene, precum KLM, TAP sau Eurowings, permit pasagerilor să plătească pentru a-și asigura un loc liber în mijlocul rândului.

Internet în aeronavă

Wizz Air testează de asemenea și inițiative care să țină pasagerii mai conectați, odată cu avansul tehnologic.

Pe anumite zboruri ce pornesc din Marea Britanie, compania aeriană a testat opțiuni de conectivitate la bord, respectiv oportunități de mesagerie și streaming ușor.

„Oriunde mergi, oamenii vor să fie conectați. Este o oportunitate pentru noi ca companie aeriană să devenim mai buni din punct de vedere operațional. Dacă aeronava este conectată în timp real, poți face mai multe în ce privește eficiența consumului de combustibilul, inteligența artificială, rerutare în timp real”, a mai declarat Michael Delehant.

Opțiunea Wizz Play va fi disponibilă inițial plătind o taxă și va include conectivitate Wi-Fi, cu capacitatea de a da mesaje și a face streaming, a precizat el.

De asemenea, oficialul companiei aeriene a declarat că Wizz Air va testa comanda digitală la bord. „Operatorii obișnuiau să meargă înainte și înapoi prin aeronavă, dar cu tehnologia avem ocazia de a face mai mult”, a precizat el.