Compania aeriană low-cost Wizz Air a anunțat marți că testează o serie de noi produse, printre care internetul la bord, dar și unele dedicate călătorilor business, o categorie de clienți pe care nu a abordat-o până în prezent.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Wizz Air și-a creat inițial modelul operațional pe călători turiști și rude care vizitează altă rute, iar acum caută să își extindă baza de și către clienți business.
Astfel, operatorul aerian ungar, listat la Londra, va introduce în perioada următoare opțiunea de a bloca locul de la mijloc, pe anumite rânduri, pentru a le permite clienților business să aibă mai mult spațiu.
Anunțul a fost făcut de Michael Delehant, Director comercial și operațional senior, în cadrul unui eveniment la Londra la care a participat și Economedia.
„Deși mizăm pe densitate și aeronave pline, am avut multe cereri cu privire la extra loc pentru picioare de la clienți business, care vor să intre și să iasă din aeronavă mai repede, care vor mai mult spațiu să lucreze. Vom testa asta în mod limitat să vedem dacă funcționează. Nu mă aștept să avem jumătate de aeronavă blocată, dar, pe măsură ce avansăm cu clienții business, aceștia solicită un pic mai mult”, a declarat Michael Delehant.
Planul, numit „Wizz Class”, nu vizează neapărat clienți „premium”, a precizat Delehant, ci mici antreprenori, persoane care dețin propria afacere și doresc câteva servicii extra.
„Avem 250 de aeronave, o rețea cum n-am avut niciodată. Avem călători business low-cost, care dețin propria afacere și nu vor plătească prețuri de clasa întâi sau prețuri de clasa business. Dar le place mai mult spațiu, le place o călătorie mai eficientă, în materie de intrare și ieșire din aeronavă și de trecere prin securitate. Dacă asta funcționează pentru noi, nu creează provocări operaționale și aduce ceva în plus pentru client, atunci ne vom uita la asta”, a declarat Michael Delehant.
Conceptul va fi testat inițial începând cu luna decembrie, pe anumite zboruri ce pornesc de pe cinci baze europene ale Wizz Air, respectiv: București, Budapesta, Varșpvia, Roma și Londra.
Internet în aeronavă
Wizz Air testează de asemenea și inițiative care să țină pasagerii mai conectați, odată cu avansul tehnologic.
Pe anumite zboruri ce pornesc din Marea Britanie, compania aeriană a testat opțiuni de conectivitate la bord, respectiv oportunități de mesagerie și streaming ușor.
„Oriunde mergi, oamenii vor să fie conectați. Este o oportunitate pentru noi ca companie aeriană să devenim mai buni din punct de vedere operațional. Dacă aeronava este conectată în timp real, poți face mai multe în ce privește eficiența consumului de combustibilul, inteligența artificială, rerutare în timp real”, a mai declarat Michael Delehant.
Opțiunea Wizz Play va fi disponibilă inițial plătind o taxă și va include conectivitate Wi-Fi, cu capacitatea de a da mesaje și a face streaming, a precizat el.
De asemenea, oficialul companiei aeriene a declarat că Wizz Air va testa comanda digitală la bord. „Operatorii obișnuiau să meargă înainte și înapoi prin aeronavă, dar cu tehnologia avem ocazia de a face mai mult”, a precizat el.

oplus_1048576