Compania Amazon își extinde tehnologia de scanare a palmelor dincolo de magazinele alimentare și lansează o versiune concepută pentru lumea afacerilor, scrie CNBC.
Amazon One Enterprise reambalează sistemul de plată al companiei bazat pe scanarea palmei ca instrument de autentificare care le permite angajaților corporațiilor să își treacă mâna pentru a intra într-un birou sau pentru a accesa informații sensibile, cum ar fi datele financiare sau înregistrările de resurse umane.
Printre companiile care au semnat deja pentru tehnologia biometrică se numără IHG Hotels and Resorts, producătorul de turnicheți Boon Edam și Kone, un furnizor de scări rulante și lifturi. Amazon nu a dezvăluit prețurile pentru acest serviciu, care este disponibil în avanpremieră în SUA începând de luni.
Amazon prezintă serviciul ca fiind o soluție mai ieftină și mai sigură pentru întreprinderi, în comparație cu instrumentele tradiționale de securitate și autentificare, precum insignele sau parolele.
“Companiile apreciază confidențialitatea și confortul pentru utilizatorii lor, care pot accesa locații fizice și active software doar cu o mișcare a palmei”, a declarat Dilip Kumar, un vicepreședinte care supervizează Amazon Web Services Applications, într-un comunicat.
Amazon a debutat cu sistemul său de plăți biometrice în 2020. Tehnologia a fost concepută inițial ca o modalitate prin care cumpărătorii să plătească pentru cumpărături prin trecerea mâinii. A fost implementată în magazinele alimentare Whole Foods, în unele magazine de proximitate Go și în mai multe supermarketuri Fresh. Locurile de sport și de divertisment au adoptat, de asemenea, tehnologia, la fel ca și unele restaurante Panera Bread și câteva locații Starbucks.
Grupurile de advocay au criticat serviciul din cauza preocupărilor legate de confidențialitate și securitate, susținând că acesta duce la o supraveghere sporită. Amazon spune că recunoașterea palmei este mai privată decât alte sisteme biometrice “deoarece nu poți determina identitatea unei persoane uitându-te la o imagine a palmei sale”. De asemenea, compania susține că nu captează datele de achiziție de la scanările colectate de magazinele care nu aparțin Amazon.