Producătorul de decorațiuni textile Sophia dorește să se extindă la 100 de francize până în anul 2026, potrivit unui comunicat de presă. În prezent, compania are 30 de magazine, 5 dintre ele fiind proprii și 25 funcționează în sistem de franciză. În 2024, cifra de afaceri a fost de 7 milioane de euro.
Firma a lansat și un configurator software care permite personalizarea și alegerea produselor în funcție de nevoile clientului. Acest lucru poate salva bani și timp, susține fondatoarea Sophia, Anamaria Ștefan Georgescu.
Sophia este prezentă în 15 județe din România, printre care Iași, București și Cluj-Napoca. De asemenea, o franciză din Miami a fost deschisă în urmă cu 2 ani.
Compania își mută acum interesul către diaspora românească, căci se estimează că există un număr de 6 milioane de români în străinătate. În perioada următoare, compania va deschide un magazin în Mallorca, Spania.
„Francizele reprezintă un pilon strategic al dezvoltării noastre. Oferim francizaților tot suportul necesar: training, marketing, producție, colecții noi, stocuri din depozitul din Iași, consultanță și acces tehnologiile noastre inovatoare. La rândul lor, francizații se ocupă de relația cu clienții-consultanță la domiciliu, montaje și promovare locală”, spune Andrei Osolinschi, director de francize Sophia.
Ca rezultate financiare ale francizelor, compania susține, de exemplu, că o antreprenoare din Cluj-Napoca are o cifră de afaceri de 600.000 de euro și profit de 100.000 de euro, datorită celor două francize Sophia din Cluj și Baia Mare.
Sophia este specializată în perdele și draperii la comandă, fețe de pernă, cuverturi, pleduri, lenjerii, sisteme de prindere (șine și galerii), mobilier tapițat la comandă. Compania are 3 centre de producție, cu expertiză în personalizarea decorațiunilor textile. În prezent, Sophia a ajuns la o rețea de 30 de magazine la nivel național, plus francize în România, SUA (Miami). Compania are în prezent 95 de angajați, dintre care 60 lucrează în atelierele de producție din Iași.