Compania suedeză Volvo Cars și-a redus drastic prognoza de creștere a vânzărilor anuale pentru a doua oară în acest an, avertizând că industria „va rămâne sub presiune”, pe fondul încetinirii cererii de vehicule și al tensiunilor geopolitice, scrie Financial Times.
Grupul suedez deținut de Geely a declarat că acum estimează că vânzările sale cu amănuntul vor crește între 7 și 8% în acest an, în scădere de la un interval de 12 până la 15% care a fost proiectat în luna iulie.
Pentru trimestrul iulie-septembrie, compania a raportat un profit operațional de 5,8 miliarde coroane suedeze (550 milioane $), în creștere cu 29% față de anul precedent.
„Piața auto în principalele noastre regiuni din China, Europa și SUA este din ce în ce mai sub presiune, ceea ce afectează cererea”, a declarat directorul general Jim Rowan.
„Nu există nicio îndoială că sectorul devine mai dur … Începem să vedem o încetinire a sentimentului consumatorilor, determinată parțial de inflația ridicată”, a mai spus directorul general Jim Rowan pentru Reuters. „O mulțime de oameni iau credite auto pentru a-și plăti noile vehicule, iar inflația ridicată afectează în mod evident acest lucru.”, a adăugat el.
Cererea de vehicule electrice a slăbit în ultimul an, parțial din cauza lipsei de modele accesibile și a implementării lente a punctelor de încărcare. Concurența din partea modelelor chinezești cu prețuri mai mici a sporit presiunea, iar producătorii auto se pregătesc, de asemenea, pentru efectele tarifelor europene asupra vehiculelor electrice produse în China.
Ca și alții, Volvo Cars și-a redus în septembrie ambițiile privind electrificarea, optând să continue să vândă hibrizi noi pentru o perioadă mai lungă decât cea planificată. De asemenea, și-a redus obiectivul privind marja de profit și și-a propus să depășească piața automobilelor premium, în loc să ofere un obiectiv de vânzări specific, ca înainte.