Din ce în ce mai multe companii aeriene se gândesc să înlocuiască, cel puţin o parte, din locurile de la clasa business pentru a avea mai multe locuri în zona premium economy şi a genera astfel venituri mai mari, informează Bloomberg.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

O divizie a grupului german Lufthansa a dezvăluit că a primit întrebări de la alte companii care ar fi interesate să renunţe complet la clasa business.

Secţiunea premium economy este cu o treaptă sub clasa business, dar un progres faţă de clasa economy obişnuită, cu scaune mai largi şi mai mult spaţiu pentru picioare. Scaunele din această zonă ocupă un spaţiu cu doar 10% mai mare decât cele de la clasa economy în timp ce o cuşetă de la clasa business ocupă de trei ori mai mult spaţiu. Pe de altă parte, potrivit Deutsche Lufthansa AG secţiunea generează venituri pe metrul pătrat cu 33% mai mari decât clasa economy obişnuită şi cu 6% mai mari decât clasa business şi în plus este cu 40% mai profitabilă decât aceasta din urmă pentru că locurile sunt mai uşor de instalat.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Compania Finnair Oyj, specializată în zboruri care leagă Europa de Estul Asiei via hub-ul său din Helsinki, va începe anul viitor să introducă serviciul premium economy pentru toate cele 27 de avioane de mari dimensiuni din flota sa.

„Pentru noi această investiţie a fost o decizie care a fost uşor de luat. Premium economy este cea mai profitabilă zonă dintr-un avion iar pandemia a întărit şi mai mult acest lucru”, spune directorul general de la Finnair, Topi Manner.

La rândul său, grupul german Deutsche Lufthansa AG are secţiuni de tip premium economy în toate cele 102 de avioane de mari dimensiuni din flota sa şi în prezent se gândeşte să scoată şi mai multe locuri de la clasa business pentru a extinde zona premium economy. Iniţial managerii de la Lufthansa erau îngrijoraţi că serviciul va canibaliza rezervările la clasa business, însă majoritatea pasagerilor care au făcut trecerea la noua secţiune au venit din zona economy obişnuită.

În acest context, Lufthansa Technik, o divizie a companiei aeriene germane specializată în tranformarea cabinelor avioanelor, susţine că a primit întrebări de la alte companii aeriene cu privire la adăugarea de locuri în zona ‘premium economy’ şi reducerea spaţiului alocat clasei business iar unii transportatori asiatici se gândesc chiar la o eliminare completă a clasei business. În plus, instalarea scaunelor şi modificarea cabinelor durează aproximativ cinci zile, spune Niels Dose, director de vânzări la Lufthansa Technik.

Sondajele arată că cea mai atractivă calitate a locurilor de la clasa business este posibilitatea unui somn plăcut pe zborurile de noapte, ceea ce înseamnă că în viitorul apropiat, pe lângă cei câţiva centimetri de spaţiu în plus, principala atractivitate a zonei premium economy’este acel sentiment plăcut că nu ai cel mai incomod scaun din avion.