Companiile caută modalități creative de a reduce valoarea vamală a importurilor lor în Statele Unite

digitalizare calcule bursa bani dreamstime

Companiile caută modalități creative de a reduce valoarea vamală a importurilor lor în SUA, în încercarea de a atenua impactul financiar al tarifelor punitive ale președintelui Donald Trump, scrie Financial Times.

Consilierii spun că există metode de a reduce valoarea raportată a importurilor cu o cincime sau mai mult în unele cazuri, dar acestea prezintă riscuri și ar putea complica strategiile complexe de planificare fiscală pe care companiile multinaționale le-au construit de-a lungul deceniilor.

Odată cu anunțul de miercuri privind noi tarife la importurile din aproape toate țările și din majoritatea categoriilor de produse, discuțiile despre așa-numitele strategii de evaluare au căpătat o nouă urgență, spun consultanții.

Analize Economedia

„Puteți reduce baza prin diverse tehnici de planificare vamală, astfel încât un bun care, altfel, ar costa 100 de dolari și ar plăti un tarif de 25 %, să ajungă la 90 de dolari, plătind un tarif de 25 %?”, a declarat Mark Ludwig, șeful serviciilor naționale de consultanță comercială la RSM, cea mai mare firmă americană de contabilitate din afara Big Four.

„Amplificați acest lucru în universul dumneavoastră de bunuri și, în timp, aceste mișcări se pot adăuga și vă pot face mai competitivi.”

Potrivit consultanților, popularitatea a crescut în special pentru două strategii de evaluare, pe măsură ce Trump a vizat industrii care, de obicei, aveau tarife reduse sau nu aveau tarife. Prima presupune aranjarea contractelor cu furnizorii astfel încât un importator să poată raporta în mod legal un preț de vânzare anterior, înainte de majorările efectuate de intermediari. A doua implică împărțirea plăților către furnizori în două sume, dintre care doar una ar atrage taxe vamale.

Un exemplu ar putea fi un importator de băuturi spirtoase al cărui furnizor nu numai că i-a vândut băutura, dar i-a furnizat și publicitate și asistență promoțională, a declarat Mathew Mermigousis, liderul practicii vamale a BDO.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„În conformitate cu normele vamale, în general, publicitatea și promovarea nu reprezintă un cost taxabil”, a spus el. „Dacă reușiți să extrageți aceste costuri și să creați o plată separată pentru serviciile respective, reduceți valoarea taxabilă pentru a atenua impactul” tarifelor.

În cadrul unui webinar organizat vineri pentru clienți, EY a prezentat o versiune mai complexă, care implică separarea unei redevențe pentru utilizarea proprietății intelectuale care stă la baza unui produs. EY a recomandat ca redevența să fie plătită „de preferință” unei societăți separate de furnizorul produsului.

În cadrul multinaționalelor, care transportă bunuri în cadrul unei rețele de filiale globale, astfel de strategii pot contraveni planurilor de evaziune fiscală de lungă durată, care implică de obicei plata unor prețuri ridicate către filialele străine. Aceste plăți sunt adesea menite să reducă profiturile realizate în SUA și să le crească în jurisdicțiile străine unde impozitele sunt mai mici.

„Din punct de vedere istoric, multe companii au făcut în primul rând planificarea fiscală și în al doilea rând, sau pe locul 100, planificarea taxelor vamale”, a declarat Kristin Bohl, consilier vamal la PwC.

Cele două discipline pot fi „în conflict”, a spus ea, având în vedere că reducerea tarifelor ar putea crește impozitul pe venit.

„Dacă tragi de o pârghie și te împiedici de alta, atunci nu ești mai bun decât atunci când ai început. Dar amploarea impactului tarifelor a determinat companiile să fie mai atente la echilibrul dintre cele două”.

Andrew Siciliano, lider în domeniul comerțului și al vămilor la KPMG, a declarat că se așteaptă ca multinaționalele să examineze politicile care stau la baza strategiei lor fiscale – cunoscute sub numele de acorduri privind prețurile de transfer, deoarece acestea reglementează prețurile practicate între filialele din diferite jurisdicții – și ar putea constata că au posibilitatea de a reduce prețurile pentru filialele din SUA ca urmare a creșterii tarifelor.

El a avertizat însă că există riscuri în ceea ce privește strategiile de evaluare, având în vedere că acestea pot fi puse la îndoială de autoritățile vamale.

„Este complex și riscant dacă nu este făcut corect”, a spus el.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.