Consiliul Concurenței a redeschis investigația la Aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni pe tema magazinelor și restaurantelor pentru că nu a organizat nici o licitație

Aeroport-Otopeni-Henri-Coanda-casino-pacanele-jocuri-e1679994623713-640x400 Foto: G4Media

Consiliul Concurenței a redeschis investigația privind o posibilă restricționare a concurenței pe piaţa magazinelor din cadrul Aeroportului „Henri Coandă” din Otopeni, urmând să ia o decizie în următoarele luni, potrivit unui răspuns al instituției pentru G4Media.

Instituția arată că a luat această decizie pentru că firma de stat care operează aeroportul, Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) nu a reușit să organizeze nici până acum o licitație pentru spațiile comerciale și restaurantele din aeroport, deși contractele au expirat încă din decembrie 2022. Ele au fost prelungite de CNAB cu încă 6 luni.

Contractele sunt încheiate cu companiile Millenium Pro Design și Dnata Catering, ai căror reprezentanți sunt urmăriți penal în dosarul mită la aeroport.

Consiliul Concurenței arată în răspunsul pentru G4Media că în timpul monitorizării implementării angajamentelor asumate de CNAB după precedenta investigație, Compania de Aeroporturi a cerut modificarea angajamentului privind organizarea licitației pentru atribuirea spațiilor comerciale din incinta Aeroportului Otopeni, ”motivând că nu a primit nici o ofertă pentru achiziția unor servicii de consultanță, însă a fost depusă o contestație la CNSC privind anularea procedurii și, apoi, o plângere (din partea aceleiași companii) la Curtea de Apel București (CAB). CAB a admis în parte plângerea, a anulat în parte procedura de atribuire. CNAB a prezentat autorității de concurență și un nou calendar al procedurii de atribuire”.

Citește integral pe G4Media.

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație din oficiu, în iunie 2019, la Aeroportul Internațional Henri Coandă București, și a constatat la finalul anchetei că aceste companii și-au coordonat politicile comerciale în materie de prețuri, discounturi, promoții atât prin clauzele contractuale, cât și printr-o serie de proceduri și prin modalitatea de derulare a relațiilor contractuale, astfel încât să își alinieze constant prețurile pentru serviciile oferite pasagerilor din aeroport.

În acest fel, concurența prin preț a fost restricționată, iar pasagerii din aeroport nu au avut posibilitatea de a plăti un preț mai mic decât cel stabilit în comun de toți cei din piață sau de a alege serviciile în funcție de preț.

În martie 2021, Consiliul Concurenței a sancționat cu 6,9 milioane lei (aprox. 1,4 milioane euro) șase companii care oferă servicii de alimentație publică (food & beverage) în incinta Aeroportului Internațional Henri Coandă București. Amenda a fost dată pentru fixarea prețurilor, iar cele șase companii au recunoscut fapta.

Amenzile au fost aplicate astfel:

Dnata Catering SRL: 6.622.401 lei
Food and Beverages Management SRL: 43.558 lei
Trotter Management SRL: 8.010 lei
City Cafe Express SRL: 148.752 lei
RBK Property Management SRL: 104.294 lei
Primero Business Consulting SRL (în prezent, Land of Util Tehnology SRL): 3.994 lei

Toate cele șase companii implicate au recunoscut fapta anticoncurențială, beneficiind astfel de reduceri ale amenzilor.

Ancheta Consiliului Concurenței a venit pe fondul a numeroase reclamații ale pasagerilor de pe Aeroportul Henri Coandă legate de prețul mâncării și băuturii, printre cele mai ridicate din toată Europa.

Foto: G4Media

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *