Consiliul Judeţean Bihor a anunţat, marţi, că va construi în judeţ 32 de centre de depozitare a deşeurilor prin aport voluntar, din care patru sunt deja în curs de finalizare la Beiuş, Marghita, Salonta, Aleşd, iar pentru alte 16 s-a aprobat documentaţia, fiind o investiţie de 8,5 milioane de euro, prin fonduri europene.
“Construirea celor 32 de centre de depozitare a deşeurilor cu aport voluntar din judeţul Bihor este un proiect important pentru curăţenia judeţului nostru şi este, în acelaşi timp, un exemplu de proiect de dezvoltare integrată a acestui judeţ. Acestea sunt prevăzute a fi construite în cadrul Planului Judeţean de Gestionare a Deşeurilor. Am lucrat la acest proiect cu Ecolect şi cu cele 32 de primării din judeţ pe teritoriul cărora urmează a fi construite aceste centre”, a precizat vicepreşedintele CJ Bihor, Mircea Mălan, într-un comunicat de presă.
Potrivit sursei citate, consilierii judeţeni au aprobat joi, 22 decembrie, studiul de fezabilitate şi documentaţia pentru 16 centre de colectare a deşeurilor prin aport voluntar ce vor fi construite în localităţile Auşeu, Avram Iancu, Balc, Borş, Bunteşti, Chişlaz, Cociuba Mare, Copăcel, Drăgăneşti, Lazuri de Beiuş, Lăzăreni, Nojorid, Paleu, Spinuş, Ştei şi Vaşcău.
Proiectul are o valoare totală estimată de 41.930.726,47 lei, inclusiv TVA, echivalentul a 8,5 milioane de euro. Finanţarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020.
Acestea se adaugă altor 16 platforme prevăzute în Beiuş, Marghita, Salonta, Aleşd (în curs de finalizare), Valea lui Mihai, Săcueni, Sântandrei, Tinca, Ceica, Oşorhei, Tileagd, Vadu Crişului, Bratca, Popeşti, Sânmartin şi Sânnicolau Român.
În fiecare centru vor fi amplasate containere de mari dimensiuni pentru colectarea separată a următoarelor tipuri de deşeuri: materiale textile, bunuri reutilizabile, metalice, obiecte de uz casnic, sticlă, electrice/electrocasnice/electronice, materiale plastice, hârtie/carton, lemn/mobilier, vegetale, resturi din construcţii şi deşeuri care au un conţinut periculos.
Consiliul Judeţean Bihor finanţează construirea şi dotarea platformelor. Primăriile vor asigura condiţiile necesare exploatării acestor centre de colectare separată a deşeurilor şi vor crea regulamentul prin care acestea vor putea deservi şi alte unităţi administrativ-teritoriale. Fiecare cetăţean va putea depozita, cu titlu gratuit, în primii trei ani de funcţionare a platformelor.
“Modalitatea de organizare şi funcţionare a centrului, tipul şi cantităţile de deşeuri care pot fi preluate de la un cetăţean, orarul de funcţionare, localităţile învecinate deservite şi condiţiile în care sunt deservite, urmează a fi stabilite printr-un regulament de funcţionare a centrului de colectare separată a deşeurilor, adoptat de către fiecare consiliu local, cu avizul prealabil al Consiliului Judeţean Bihor”, se mai arată în comunicatul menţionat.