Continental a instalat în laboratoarele de la Timișoara trei “mega” shakers – sisteme electrodinamice de vibrații, pentru testare și validare a echipamentelor din industria auto, navală sau aerospațială

continental mega shakers foto Sursa foto: Continental

Continental a achiziționat “mega” shakers – sisteme electrodinamice de vibrații, pentru testare și validare a echipamentelor din industria auto, navală sau aerospațială, transmite grupul german.

Compania transmite că, la nivel global, sediul automotive din Timișoara este singura locație din compania Continental care beneficiază de aceste produse, deschizând astfel, posibilitatea de a fi efectuate teste și pentru alte industrii, nu doar pentru cea automotive.

În laboratoarele QL din Continental Automotive Timișoara, au fost instalate trei aparate de vibrații de mare putere și de ultimă generație – „mega shakers” –, cu camere de temperatură, ce beneficiază de un spațiu mare pentru testarea avansată a componentelor electronice auto, lucru care va permite laboratoarelor Continental (Qualification Laboratories) să testeze și să valideze afișaje de bord de mari dimensiuni ale sectorului de activitate User Experience, pentru unele dintre cele mai noi produse fabricate de companie: ”pillar to pillar” care sunt de 1,5 metri.

Aceste echipamente, „mega shakers”, sunt o completare esențială a capacităților de testare ale companiei, deoarece permit furnizarea de date complete și precise, esențiale pentru dezvoltarea și testarea produselor clienților.

“Testarea prin șoc și vibrații mecanice este o etapă esențială în dezvoltarea produselor electronice pentru vehicule, de la motociclete la autocamioane. Acest lucru se datorează faptului că dispozitivele electronice pentru automobile sunt supuse diferitelor tipuri de vibrații și șocuri în timpul producerii, transportului sau funcționării normale, precum denivelările de pe șosea, accelerarea mașinii și opririle bruște sau manipularea defectuoasă. În cazul în care componentele și sistemele electronice nu sunt proiectate și testate pentru a rezista la aceste vibrații și șocuri, pot ceda prematur sau funcționa defectuos, ceea ce poate conduce la situații periculoase sau, în cel mai bun caz, la reparații costisitoare. Acum putem testa inclusiv sisteme de mari dimensiuni, care acoperă tot bordul vehiculului”, spune Ciprian Bleoju, Head of Qualification Laboratories Continental România.

Testarea ajută la identificarea punctelor slabe în proiectarea sau fabricarea componentelor sau sistemelor electronice, cum ar fi conectori slăbiți, îmbinări fisurate sau structuri mecanice slabe, spun reprezentanții companiei.

Testele ajută specialiștii să optimizeze proiectarea componentelor și sistemelor electronice pentru a rezista mai bine la vibrațiile și șocurile din lumea reală. Prin testarea diferitelor variante de proiectare și materiale, inginerii pot identifica combinația optimă de factori care asigură durabilitatea și siguranța în folosire necesare pentru soluționarea problemei în cauză.

“Departamentul nostru efectuează anual peste 3000 de teste de fiabilitate și 1500 de teste de compatibilitate electromagnetică (EMC), ce acoperă activitățile de calificare a peste 400 de proiecte Continental. Acreditările ISO/IEC 17025, pentru 19 metode de testare a fiabilitații climatice și 14 metode de EMC (compatibilitate electromagnetică), ne-au permis să efectuăm teste și pentru clienți externi, în domeniul naval (radare) sau industria aerospațială și putem să facem teste pentru orice companie din industria auto”, adaugă Ciprian Bleoju, Head of Qualification Laboratories Continental România.

Sursa foto: Continental

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *