Ministerul Mediului din Coreea de Sud a declarat joi că intenționează să organizeze o reuniune de urgență săptămâna viitoare pentru a discuta despre incendiile care implică vehicule electrice (EV), inclusiv un incendiu care a provocat daune extinse, și să elaboreze măsuri pentru a preveni astfel de incidente, scrie Reuters.
Ministerul a declarat că la reuniunea de luni vor participa și alte ministere precum și alte organisme de stat, cum ar fi Agenția Națională de Pompieri, adăugând că guvernul intenționează să anunțe în curând măsuri cuprinzătoare privind incendiile EV.
Măsura vine în contextul în care analiștii avertizează că autoritățile și industria vehiculelor electrice trebuie să găsească modalități de a atenua îngrijorările publicului cu privire la siguranță într-un sector care suferă deja o încetinire a vânzărilor.
Agenția de știri Yonhap a declarat că guvernul va dezvălui noile măsuri la începutul lunii viitoare.
Separat, ziarul Chosun Ilbo a citat un oficial necunoscut al Ministerului Transporturilor, care a declarat că autoritățile din Coreea de Sud intenționează să solicite producătorilor de vehicule electrice să dezvăluie marca bateriilor din mașini.
În prezent, producătorii de automobile din Coreea de Sud trebuie să furnizeze anumite informații despre vehicule, cum ar fi eficiența consumului de combustibil, dar numai detalii limitate despre baterii și nu trebuie să numească producătorii, a notat ziarul.
Ministerul Transporturilor a refuzat să ofere imediat un comentariu cu privire la acest subiect.
Săptămâna trecută, un sedan electric Mercedes-Benz cu baterii fabricate de compania chineză Farasis Energy a luat foc în garajul subteran al unui apartament din orașul sud-coreean Incheon, potrivit mass-media. Stingerea incendiului a durat mai mult de opt ore și a avariat aproximativ 140 de mașini, iar 23 de persoane au fost spitalizate din cauza inhalării de fum, a raportat Yonhap.
Mercedes-Benz Korea a declarat că ia incidentul foarte în serios și intenționează să coopereze cu autoritățile pentru a determina cauza. Farasis nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii.
Într-un raport publicat în februarie, Seoul Metropolitan Fire & Disaster Headquarters a declarat că 1.399 de incendii au avut loc în parcările subterane din Coreea de Sud între 2013 și 2022, 43,7% fiind atribuite vehiculelor. Acesta a declarat că sursele electrice au reprezentat 53% din incendiile de mașini din garajele subterane.
“O serie de incendii ale vehiculelor electrice care au avut loc în parcări subterane au fost legate de creșterea neîncrederii consumatorilor în vehiculele electrice, ceea ce ar putea prelungi actuala recesiune a vehiculelor electrice”, a declarat Esther Yim, analist la Samsung Securities, solicitând industriei să vină cu măsuri pentru a liniști consumatorii.
Luna trecută, Hyundai Motor a declarat că va extinde gama de produse hibride, deoarece cererea de vehicule electrice scade la nivel mondial. Între timp, producătorul de baterii LG Energy Solution, printre ai cărui clienți se numără Tesla, General Motors și Hyundai Motor, printre alții, și-a redus ținta anuală de vânzări din cauza încetinirii cererii globale de vehicule electrice.