Cota de piață a mașinilor electrice în țările est-europene, mult sub media vest-europeană / Constructorii cer stimulente și ținte obligatorii pentru realizarea infrastructurilor

Vanzari masini electrice ;si venitul national Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile

Achiziția mașinilor electrice de către consumatori este direct legată de PIB-ul per capita al unei țări, ceea ce indică faptul că accesibilitatea acestor vehicule rămâne o problemă majoră, arată un studiu efectuat de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), care pledează pentru stimulente mai puternice și ținte obligatorii în ceea ce privește infrastructura necesară vehiculelor electrice.

Mașinile electrice și hybrid au reprezentat 10,5% din vehiculele vândute în UE anul trecut, dar 10 state membre au în continuare o cotă de piață sub 3%.

“Așa cum este cazul pentru distribuția infrastructurilor de reîncărcare, există o fractură evidentă în accesibilitatea mașinilor electrice între Europa Centrală și de Est și Europa de BVest, alături de o divizare pronunțată între Nord și Sud,” aratp Eric-Mark Huitema, director general al ACEA.

Țările cu o cotă de piață pentru mașinile electrice sub 3% au un PIB mediu per capita sub 17.000 de euro. Aceasta este situația în Europa Centrală și de Est, ca și în Grecia. Cele cinci țări cu cea mai redusă cotă de mașini electrice, sub 1% din total, au foarte puține stații de încărcare.

În România, potrivit datelor APIA, mașinile electrice și hybrid aveau după primele patru luni din 2021, o cotă de 11,6 % din piață, dublu față de perioada similară a anului trecut (5,5%). Studiul ACEA folosește datele din 2020.

Potrivit sursei citate, o cotă de piață peste 15% pentru mașini electrice există doar în țările bogate din nordul Europei, unde PIB-ul mediu per capita este peste 46.000 de euro.

Aproape trei sferturi dintre mașinile electrice vândute în UE sunt concentrate în patru state vest europene (Suedia, Olanda, Finlanda și Danemarca).

Constructorii auto cer stimulente adecvate, pe termen lung, pentru susținerea mașinilor electrice, dar și ținte obligatorii în ceea ce privește infrastructura pentru fiecare stat membru.

Top 5: țările cu cea mai redusă cotă de mașini electrice vs PIB

Cipru: 0,5% – 23.580 euro
Lituania: 1,1% – 17.460
Estonia: 1,8 % – 20.440
Croatia: 1,9% – 12.130
Polonia: 1,9% – 13.600

Top 5: țări cu cea mai mare cotă de mașini electrice vs PIB (2020)

Suedia: 32,2% – 45.610
Olanda: 25,0% – 45.790
Finlanda: 18,1% – 42.940
Danemarca: 16,4% – 53.470
Germania: 13,5% – 40.070

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *