Mărcile chineze au ”capturat” în iunie 11% din piaţa europeană a vehiculelor electrice (EV), înregistrând un nivel record al înmatriculărilor, în condiţiile în care Comisia Europeană a impus din 5 iulie taxe vamale provizorii la importurile EV din China, transmite agenția Bloomberg, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Tarifele vamale suplimentare care se aplică celor trei producători chinezi din eşantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC.

Conform analiştilor de la Dataforce, mărcile chineze au înmatriculat luna trecută 23.000 vehicule electrice pe baterii în Europa, cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată. Creşterea cu 72% faţă de luna mai este de două ori mai ridicată decât totalul înmatriculărilor EV pe piaţa europeană, în iunie. Şi maşinile fabricate în China de producătorii auto occidentali, inclusiv Volvo Car AB, BMW AG şi Tesla Inc, sunt afectate de noile taxe vamale.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

În timp ce firma de stat SAIC a fost responsabilă pentru cel mai semnificativ avans al importurilor mărcilor chineze, aproximativ 40% din maşinile MG4 înmatriculate în iunie au fost realizate de dealeri, ceea ce “nu indică o creştere viabilă”, a apreciat Gabriel Juhas, de la Dataforce.

Compania oferă acorduri generoase de leasing, inclusiv o promoţie “două la preţ de una” pentru modelul MG4 în Germania.

Un alt motiv al creşterii în iunie cu 11% a pieţei europene a vehiculelor electrice l-a reprezentat acordarea subvenţiilor în Italia, ce a dus la dublarea vânzărilor de vehicule electrice.

Premierul italian Giorgia Meloni, care vizitează China săptămâna aceasta, încearcă să-i convingă pe producătorii auto chinezi să investească în ţara sa.

Conform datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), iunie a fost a treia cea mai ridicată lună pentru volumele EV, cu 208.872 înmatriculări în regiune.