Livrările de noi avioane Boeing şi-au revenit în luna decembrie 2024, după o serie de greve de amploare care au încetinit producţia grupului american în toamna anului trecut, dar cu toate acestea numărul total de avioane livrate de Boeing pe parcursul anului 2024 a coborât la cel mai mic nivel de după pandemia de COVID-19, transmite Reuters, transmite Agerpres.
Grupul american a informat marţi că anul trecut a livrat clienţilor un număr de 348 de avioane comerciale, în scădere faţă de 528 de avioane livrate în 2023. În total, Boeing a livrat anul trecut 260 de avioane de tip 737 MAX, 51 de aparate de tip 787, 18 avioane de tip 767 şi 14 avioane de tip 777. De asemenea, comenzile noi pentru avioane primite de Boeing în 2024 s-au redus la jumătate faţă de situaţia din 2023.
Pe ansamblu, comenzile de avioane primite de Boeing s-au prăbuşit de la 1.456 comenzi brute în 2023, până la 569 comenzi brute în 2024, în timp ce comenzile nete, care rezultă la final după anulări şi conversii, s-a prăbuşit de la 1.314 comenzi nete în 2023, până la 377 comenzi nete în 2024.
Comparativ, rivalul european Airbus a livrat 766 de avioane în 2024 iar constructorul european a primit 826 de comenzi nete, după anulări şi conversii.
Conform acestor cifre, 2024 a fost al şaselea an consecutiv în care Boeing a fost devansat de Airbus.
Constructorii de avioane primesc cea mai mare parte a veniturile lor în momentul în care livrează avioanele.
Noul director general de la Boeing, Kelly Ortberg le-a spus investitorilor în luna octombrie că se aşteaptă ca grupul să continue să îşi acceseze rezervele de capital în 2025.