Criza de semiconductori din industria auto: Renault renunță la retrovizoarele rabatabile electric, pentru a asigura livrările

renault Sursa foto: Facebook / Renault

În fața penuriei de semiconductori și pentru a asigura producția unora dintre cele mai populare modele (Clio, Captur și Arkana), Renault nu va mai oferi oglinzi rabatabile electric, scrie BFM TV.

Este vorba de o echipare care nu pare să mobilizeze tehnologii foarte avansate, dar care are totuși nevoie de un lot de cipuri. În contextul penuriei mondiale, Renault a ales să livreze mașinile cu oglinzile retrovizoare de bază, care pot fi ajustate electric, dar trebuie rabatate cu mâna.

Mai multe modele sunt vizate: Clio și Captur, respectiv mărcile aflate pe locul 2 și lase în topul vânzărilor de vehicule noi în Franța, precum și modeul foarte așteptat – SUV coupe Arkana.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Un episod care amintește de Peugeot 308 sau de Mercedes, unde clinenții pot renunța la o serie de echipamente în schimbul unei reduceri de prețuri. “Dacă un client nu este de acord cu această ofertă, poate renunța la contract”, a precizat un purtător de cuvânt al Mercedes.

Iar penuria de semiconductori afectează atât sectorul premium cât și mărcile low-cost. În iunie, Dacia a ales să livreze Dusterul fără sistemele de navigație.

Aceste soluții caută un răspuns la o situație din ce în ce mai critică. Stellantis a anunțat spre exemplu închiderea uzinei Opel din Eisenach, în Germania, până la începutul lui 2022. O revenire la normal nu este așteptată înainte de 2023.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: