Cum a reușit Temu, platforma chineză de comerț online, să cucerească piața europeană și americană în doar doi ani de când a fost lansată

Temu

Platforma chineză de comerț online Temu a atras recent atenția europenilor și americanilor, făcându-o să fie în topul celor mai accesate site-uri de cumpărături online. Parțial, acest lucru se datorează strategiei sale de marketing, care îi permite aplicației să ajungă cel mai eficient la publicul său țintă. Dar cât de viabil este cu adevărat abordarea lui Temu? Este agitația actuală sustenabilă sau relevanța companiei va dispărea la fel de repede cum a crescut? Publicația ECDB face o analiză privind modelul de business al platformei Temu.

Ce este Temu?

Platforma a fost fondată în 2022, compania mamă a lui Emu este PDD Holdings Inc., o companie listată la Nasdaq și cu sediul în Shanghai. Temu funcționează ca o piață online similară cu AliExpress, Walmart și Wish, concentrându-se pe produse cu prețuri mici. Compania acționează ca intermediar între vânzători, predominant din China, și cumpărători, fără a gestiona propriul stoc.

ECDB a adăugat recent Temu în baza de date, care a început cu un volum brut al mărfurilor de 290 de milioane de dolari în 2022. Activitatea pieței a crescut apoi de peste 4.500 de ori pe an, ajungând la 14 miliarde de dolari în 2023. Proiecțiile ECDB se așteaptă să ca firma să continue să crească mu, rezultând în previziuni de GMV de 29,5 miliarde de dolari în 2024 și 41 de miliarde de dolari în 2025.

Aplicația a cunoscut o creștere bruscă în popularitate la începutul anului 2023 pe Google Play și App Store. Pornind cu aproximativ 440.000 de descărcări după lansarea inițială a aplicației în septembrie 2022, numerele de descărcare au continuat să crească constant până în aprilie 2023, când au ajuns la 15,3 milioane de descărcări. După aceasta, a fost o creștere bruscă de aproximativ 98% lună de lună, astfel că până în mai 2023, aplicația fusese descărcată de peste 30 de milioane de ori. Acest lucru se datorează cel mai probabil creșterii atenției mediatice pe care Temu a primit-o. După o scădere scurtă în iunie 2023, numărul descărcărilor a crescut din nou constant, ajungând la peste 40,5 milioane de descărcări ale aplicației în septembrie 2023. Alte creșteri notabile au avut loc recent, în ianuarie 2024 cu 47,7 milioane de descărcări și în martie 2024 cu 41,3 milioane de descărcări.

Dar cât de descărcată este aplicație nu este singurul mod e a măsura traficul pe care Temu îl produce. Date recente de la Similarweb arată o perspectivă suplimentară: numărul de vizite pe site.

Comparativ cu datele despre aplicații, numărul de vizite pe temu.com este semnificativ mai mare, dar acest lucru era de așteptat deoarece vizitarea unui site web într-un browser necesită mai puțin efort decât descărcarea aplicației pe un dispozitiv mobil. Cu toate acestea, aceeași creștere din aprilie până în mai 2023 a avut loc și pe site, crescând cu 96,5% de la 110,6 milioane de vizite în aprilie la 217,3 milioane în mai. Similar cu descărcările de aplicații, este de așteptat ca acoperirea mediatică globală sporită a lui Emu să fi avut o influență majoră asupra traficului pe site.

De ce este Temu atât de interesant?

Gama largă de produse a lui Temu este deosebit de atractivă pentru consumatori, combinată cu o experiență de cumpărături online care încurajează clienții să își încerce norocul și să petreacă mai mult timp pe site sau în aplicație.

Și această strategie pare să funcționeze, deoarece analiza datelor de angajament a aplicației de către GWS arată că Temu reușește să capteze atenția utilizatorilor pentru o perioadă mai lungă de timp decât alte aplicații populare de cumpărături.

Pe parcursul unui an, de la septembrie 2022 până în septembrie 2023, GWS a urmărit comportamentul consumatorilor pe smartphone-urile lor Android 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână.

În medie, utilizatorii petrec 22 de minute pe Temu, dublu față de Amazon, când petrec 11 minute, în timp ce pe Shein stau 12 minute.

Se pare că Temu a găsit cum să motiveze utilizatorii să interacționeze cu platforma lor. Care sunt principalele strategii ale retailerului online? Cele mai evidente motive pentru a cumpăra de la Temu sunt prețurile mici, transportul gratuit și reducerile, așa cum este  Shein, Wish și Alibaba. Însă Temu se diferențiază de alte platforme prin oferirea de transport gratuit și retururi pentru clienți, ceea ce este posibil datorită rețelei extinse de furnizori și parteneri de transport ai PDD Holdings.

O rețea logistică eficientă nu trebuie subestimată, deoarece problemele cu rețelele de aprovizionare și distribuție sunt considerate un factor major în eșecul Alibaba și Wish de a intra pe piața occidentală.  Temu oferă chiar mai multe reduceri și prețuri mai mici decât Shein.

Una din cinci persoane care fac cumpărături online în SUA spun că le este dor de experiența de cumpărături din magazin. Temu își propune să elimine acest decalaj introducând jocuri în procesul de cumpărături. Jucând jocuri precum Fishland, Coin Spin, Card Flip și altele, poți câștiga recompense care duc în cele din urmă la mai mult timp petrecut pe site.

Așa cum a fost un succes și pentru Shein, Temu a abordat aceeași strategie: trimite articole gratuite  unui număr mare de influenceri și micro-influenceri pentru a promova companiape YouTube și TikTok. Un public mai tânăr sub vârsta de 35 de ani este deosebit de atractiv pentru Temu, deoarece utilizatorii mai tineri sunt în general mai puțin capabili și dispuși să plătească sume mari pentru produse.

Datele arată că cel mai mare segment de vârstă al cumpărătorilor care folosesc platforma sunt cei cu vârsta între 25 și 34 de ani, reprezentând 21% din audiență. Aceasta este urmată de cel de-al doilea cel mai mare grup de vârstă (35-44 ani) la 20%. În timp ce grupurile de vârstă mai în vârstă sunt reprezentate mai puțin în audiență, așa cum se vede cu 18% din persoanele cu vârsta între 45 și 54 de ani și 16% dintre utilizatorii cu vârsta între 55 și 64 de ani, cel mai tânăr grup de vârstă (18 până la 24 de ani) este aproape de cel mai scăzut printre grupurile de vârstă care utilizează site-ul (13%). Numai consumatorii cu vârsta peste 64 de ani sunt mai puțin reprezentați (12%). Astfel, analiza audienței Similarweb arată că site-ul de cumpărături atrage interesul consumatorilor dintr-o gamă largă de vârste.

Deși marketingul intensiv al influencerilor de pe rețelele de socializare este cunoscut că ajunge în special la cumpărătorii mai tineri, strategia de prețuri mici a site-ului și caracteristica de gamificare atrăgătoare se pare că rezonază și cu utilizatorii mai în vârstă.

O nouă eră a cumpărăturilor online?

Temu se evidențiază prin produsele sale cu costuri reduse și transport gratuit. Cu toate acestea, modelul său de cumpărături în timp real, similar cu cel al Shein-ului, atrage critici pentru posibilele daune aduse mediului și exploatarea muncii. Testele independente relevă perioade scurte de viață ale produselor și substanțe chimice nocive care depășesc limitele reglementărilor.

În ciuda criticilor, ascensiunea rapidă a lui Temu fac din piața de comerț electronic un jucător de urmărit. Modelul de afaceri emergent al comerțului electronic „ultra-rapid” are fără îndoială avantajele sale, așa cum este dovedit de numărul tot mai mare de cumpărători care comandă produse de pe site.

Longevitatea abordării lui Temu este incertă: platforma cu prețuri mici cheltuiește masiv pe marketing, facilități precum retururi și livrare gratuite și prețuri mici ale produselor. Dar faptul că firma mamă a lui Temu este PDD Holdings, care operează și a patra cea mai mare piață din Asia, ajută la atenuarea unei părți din presiunea financiară care vine odată cu această abordare de cheltuieli mari. Doar timpul va spune ce se va întâmpla cu Temu în anii următori, dar estimarea ECDB este că piața va continua să atragă consumatorii cu prețuri mici și sortimente mari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *