Peste 45.200 de maşini electrice circulă, în prezent, pe şoselele din România, dintre care aproape 5.000 de unităţi au fost înmatriculate în primele patru luni din 2024, conform unei analize de piaţă realizate de unul dintre cei mai importanţi jucători în domeniul mobilităţii electrice din România, transmite Agerpres.
Datele centralizate de Lektri.Co în Indexul de e-mobilitate arată că, în trei dintre cele patru luni ale acestui an, s-a constatat o creştere a numărului de înmatriculări de vehicule electrice, comparativ cu fiecare lună corespondentă din 2023. Doar luna martie face excepţie, fiind înmatriculate 853 de automobile electrice, comparativ cu 1.137, în martie 2023.
Potrivit sursei citate, prima lună din an a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 60% faţă de ianuarie 2023, urmată de o majorare moderată în februarie (cu 17% faţă de februarie 2023).
Luna martie din anul curent a adus o scădere de 25% a înmatriculărilor, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din anul anterior, însă luna aprilie a experimentat o creştere de 1,7% faţă de aprilie 2023.
Astfel, în primele patru luni din 2024, au fost înmatriculate 4.962 de automobile electrice, dintre care 276 vehicule comerciale uşoare LCV. Pe drumurile din România se află în circulaţie, la ora actuală, 45.248 de maşini electrice.
La nivel general, Dacia Spring rămâne cel mai vândut model, cu 1.490 de vehicule înmatriculate din ianuarie până la finele lui aprilie (30% din totalul maşinilor electrice înregistrate în 2024). În ansamblu, de la lansarea sa pe piaţă, modelul Spring a consemnat un total de 17.350 de înmatriculări, adică 39% din totalul parcului auto electrificat din ţară.
Pe locurile doi şi trei ale topului din acest an se situează, în continuare, Tesla Model 3 şi Tesla Model Y.
Totodată, în premieră, a fost adus aproape de podium un alt vehicul electric în afară de cele trei deja consacrate – Renault Megane E-Tech, care a avut 53 de înmatriculări, faţă de 59 ale Model Y.
“Observăm o continuă creştere a pieţei de vehicule electrice în România. Cu toate că ritmul a încetinit, aşa cum se întâmplă la nivel european, vorbim în continuare de o evoluţie pozitivă a parcului auto electric din ţară. Mai mult, predicţiile noastre sugerează că 2024 va fi primul an care va înregistra peste 20.000 de înmatriculări de maşini electrice în România”, a declarat Claudiu Suma, CEO Lektri.Co, într-un comunicat de presă.