Băncile şi companiile de asigurări din întreaga lume încearcă să gestioneze revenirea la birou a angajaţilor lor, după ce pandemia de coronavirus a forţat companiile să îşi reorganizeze modelele de lucru astfel încât majoritatea angajaţilor să poată lucra de acasă.
Grupul italian de asigurări Generali SpA analizează posibilitatea de a introduce un mod de lucru hibrid, în cadrul căruia personalul lucrează de la birou, dar şi de acasă, în perioada post-pandemie, a declarat directorul general de la Generali, Philippe Donnet, potrivit Reuters și Agerpres.
“Modelul va fi unul hibrid. În opinia noastră, un echilibru bun ar fi 60% muncă de la birou şi 40% de acasă. Credem de asemenea că trebuie să fie ceva organizat”, a spus Philippe Donnet la o conferinţă online.
Înainte de pandemie, Generali permitea doar câtorva angajaţi din unele divizii să lucreze în sistem remote timp de câteva zile pe săptămână.
Noul model “nu poate fi bazat doar pe alegerea personală a oamenilor”, a adăugat Philippe Donnet. Acesta a adăugat că nici unui angajat nu i se va permite să lucreze de acasă tot timpul, însă cei care vor dori să vină la birou în fiecare zi vor putea face acest lucru. Directorul general a mai spus că Generali a demarat discuţiile cu sindicatele cu privire la acest subiect.
Anterior, grupul bancar italian UniCredit a anunţat că va permite angajaţilor săi să lucreze de acasă până la două zile pe săptămână, după ce criza se va termina. Pe de altă parte, directorul general de la grupul bancar american Morgan Stanley a spus că va fi foarte dezamăgit dacă majoritatea angajaţilor de la sediul central din Manhattan nu vor reveni la birou în luna septembrie.
Generali are 78.000 de angajaţi care deservesc 72 de milioane de clienţi în peste 60 de ţări. Generali PPF Holding, un joint-venture între Assicurazioni Generali (51%) şi PPF Group (49%), este prezent şi pe piaţa din România.