Cum sunt testate scaunele de avion? Cu manechine de impact și brațe robotizate

thompson scaune avion Sursa foto: Thompson

O companie din Irlanda de Nord dispune de diverse utilaje pentru testarea longevității și siguranței acestor scaune, inclusiv o nouă instalație de 7,5 milioane de lire sterline, inaugurată în toamna anului trecut, în care manechine pentru teste de impact sunt legate de un scaun și proiectate pe o pistă scurtă la viteze incredibile, relatează BBC, într-un reportaj care arată cum sunt testate piesele. Puțin sub o treime din scaunele de avion din lume sunt fabricate în Irlanda de Nord, conform Invest NI.

În clădirea unui depozit dintr-un oraș liniștit din Irlanda de Nord, un braț robotizat deschide și închide la nesfârșit o masă de avion. Acesta a fost programat să îndeplinească această sarcină banală de nu mai puțin de 28 000 de ori, zi și noapte, timp de mai bine de o săptămână.

„Putem măsura forța pe care robotul trebuie să o aplice”, spune Gerald King, director de inginerie la Thompson Aero Seating din Banbridge. „Este în creștere? Ceea ce înseamnă mai multă fricțiune”.
Thompson produce scaune de primă clasă și de clasă business – scaunele scumpe care se află de obicei în partea din față a aeronavelor de pasageri, cu propriile lor incinte care simulează intimitatea, sisteme de divertisment încorporate și mult spațiu pentru picioare.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Compania dispune de diverse utilaje pentru testarea longevității și siguranței acestor scaune. Inclusiv o nouă instalație de 7,5 milioane de lire sterline, inaugurată în toamna anului trecut, în care manechine pentru teste de impact sunt legate de un scaun și proiectate pe o pistă scurtă la viteze incredibile.
Ideea este de a se asigura că scaunul – și pasagerul – ar supraviețui unei scurte expuneri la 16 g. Aceasta este singura instalație de acest tip de pe insula Irlanda.

Poate surprinzător, puțin sub o treime din scaunele de avion din lume sunt fabricate în Irlanda de Nord, conform Invest NI, o agenție de dezvoltare economică. Thompson, care a fost cumpărată de o companie chineză în 2016, este una dintre puținele întreprinderi din regiune specializate în acest tip de comerț. În prezent, firma produce aproximativ 1 500 de scaune pe an.

Un alt furnizor important de scaune cu sediul în Irlanda de Nord este Collins Aerospace, din Kilkeel. Există, de asemenea, Alice Blue Aero, în Craigavon.

Una dintre cele mai mari companii producătoare de scaune la nivel mondial este Safran. Aceasta are facilități pe șase continente.

Dar, din cauza pandemiei, cererea de scaune pentru avioane s-a schimbat dramatic în ultima vreme.Când a apărut Covid-19, industria de producție aerospațială a încetinit. La nivel mondial, companiile au concediat mii de lucrători. Thompson, de exemplu, și-a redus propria forță de muncă la jumătate și s-a confruntat cu pierderi financiare de multe milioane de euro.

În sfârșit, lumea s-a deschis din nou, dar producătorii de scaune nu au reușit să găsească toți lucrătorii calificați de care au nevoie, ceea ce înseamnă că cererea, la nivel global, depășește oferta. Este o „situație foarte dificilă”, a declarat directorul executiv al Airbus în iunie, referindu-se la aprovizionarea lentă cu scaune și alte piese de cabină.

„Industria a pierdut această expertiză, atât în ceea ce privește producția directă, practică, dar și în ceea ce privește învățarea tinerilor cum să facă treaba”, explică Nick Cunningham, analist la Agency Partners, care urmărește soarta unui alt producător de scaune, Safran. Una dintre probleme, adaugă el, este că producătorii de scaune întâmpină dificultăți în testarea și certificarea rapidă a scaunelor de către terți, deoarece se confruntă, de asemenea, cu un deficit de forță de muncă.

Cu toate acestea, Thompson poate evita această problemă cu ajutorul instalațiilor sale interne de testare, explică Colm McEvoy, vicepreședinte pentru conturi corporative. Acesta spune că, în prezent, firma este în măsură să răspundă nevoilor clienților săi, deși adaugă: „Trebuie să fim foarte strategici în ceea ce privește noii clienți”.

Mai mult de 650 de persoane lucrează la fabricile Thompson din Irlanda de Nord, dar, la momentul redactării acestui articol, compania avea mai mult de o duzină de locuri de muncă vacante listate pe site-ul său. „Suntem în competiție cu alte companii de producție pentru a încerca să ne asigurăm cele mai bune talente”, spune dl McEvoy.

În ciuda acestei provocări, Thompson are un plan pe cinci ani pentru a-și multiplica producția anuală de scaune. Dl McEvoy îmi arată fabrica din Portadown, unde muncitorii sunt ocupați să nituiască piesele din aluminiu ale scaunelor și să verifice cablajul complex pentru sistemele de divertisment din aceste structuri scumpe – fiecare scaun costă „zeci de mii”, spune dl McEvoy.

„Acest scaun din fața dvs. este cel mai complex scaun pe care îl fabricăm”, adaugă Eoin Murray, director de operațiuni. Muncitorii cu înaltă calificare de aici au nevoie de aproximativ 100 de ore pentru a-l asambla în întregime.

Reportajul integral AICI

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: