Majorarea de TVA și alte creșteri de taxe incluse în programul de guvernare al Guvernului Bolojan vor afecta retailerii din România, care vor fi nevoiți la un moment dat să transmită aceste creșteri în prețuri, afirmă Feliciu Paraschiv, fondator al Paco Supermarkets, pentru Economedia. El susține că acest lucru va duce la micșorarea volumului coșului de cumpărături, iar clienții se vor îndrepta către produse mai ieftine, marcă proprie sau de calitate mai slabă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Economedia ia pulsul pieței pe subiectul momentului în România și îi întrebăm pe antreprenori și pe alți reprezentanți ai mediului de afaceri cum se vede, din economia reală, programul trasat de noul guvern Bolojan, și cum îi afectează.

„Punctual ne afectează toate creșterile de taxe, orice taxă crescută, chiar și TVA – care nu e al nostru, e al statului, noi doar îl punem peste – ne afectează. Plus taxe care ne afectează direct, impozit pe profit, pe dividende. Orice taxă ne afectează direct, va trebui să o punem în preț la un moment dat. Facturile de energie, facturile de gaze, de telefonie, sunt cele la care clientul nu poate să umble, sunt fixe, nu poți plăti doar 80% dintr-o factură. Așadar, toți clienții vor tăia de la coșul de cumpărături, care va fi de aceeași valoare, dar cantitativ, ca și volum, va fi mai mic”, afirmă Feliciu Paraschiv.

Oamenii vor tăia prima dată din zona de fashion, nu vor cumpăra haine noi așa de des. Iar apoi vor tăia din coșul de alimente.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

„Clienții ori vor tăia produse de pe listă de care nu au strictă nevoie, mofturi, produse de impuls. Până acum, aveam un fenomen prin care, dacă azi cumpăr o mașină normală Dacia, următoarea mașină va fi un pic mai scumpă, un efect de „vârtej”. De acum, vom avea un fenomen de „downtrading”, prin care clienții nu mai cumpără produse de calitate, ci mai ieftine, vor cumpăra mărcile proprii de la retaileri, nu mai cumpără cel mai scump ulei, ci cel mai ieftin de la raft”, afirmă el.

Așadar, fondatorul lanțului de supermaketuri consideră că o să scadă volumul coșului de cumpărături, valoarea rămânând la fel.

Despre echilibrul dintre creștere de taxe și reducere de cheltuieli din programul de guvernare, Feliciu Paraschiv susține că acesta este de fapt un dezechilibru. Potrivit lui, există numeroase agenții și instituții care plătesc angajați și nu produc plusvaloare, care ar trebui închise.

„Trebuie tăiate multe dintre cheltuielile aparatului de stat. Toată lumea agreează că aparatul dde stat este extrem de mare, de bogat, enorm, dar nimeni nu taie efectiv. Trebuie din punctul nostru de vedere stabilite niște zone unde nu se poate tăia sub nicio formă: învățământ, sănătate, zone roșii. Și zona de cheltuieli de apărare. Dar există tot felul de agenții, cum ar fi agenția pentru studiul sudurii, care au 30-40 de oameni, fiecare cu salarii, sediu, internet, laptopuri, iar ei nu fac nimic, nu aduc plusvaloare societății. Și sunt foarte multe astfel de agenții, de aici trebuie tăiat maxim. Nu mai zic de institute care trebuie să facă acte și vin și ni le pun pe masă și ne zic să le completăm. Eu trebuie să îți dau datele și trebuie să îți extragi singuri, nu să mă pui pe mine să completez”, spune el.

Feliciu Paraschiv consideră că programul de guvernare din păcate nu seamănă cu un plan de business.

„E simplu de făcut un plan de business: evaluezi o situație și faci strategie cu următorii pași: ce facem exact, cine face, cum face, când facem, când e termenul limită, și care va fi rezultatul final, exact, că nu presupunem, trebuie să știm exact unde ajungem, la obiectivul stabilit. Lucrurile sunt foarte exacte în business. Seamănă că ar fi un plan de business dar nu este exact”, conchide el.

Citește și:

Cum vede mediul de afaceri programul de guvernare. Andrei Kelemen, CEO Cluj IT: E un plan coerent și realist/ Avertisment: “Reformele trebuie implementate, nu doar anunțate”

Cum văd antreprenorii programul de guvernare. Andrei Spătaru, CEO IBC Focus: Direcția trasată e bună, dar problema fundamentală este încrederea în autoritățile statului