EXCLUSIV Cum vrea statul să scoată 250.000 de mașini vechi de pe străzi. Va plăti cu 3.000 de lei proprietarii care renunță la mașini fără să cumpere una nouă

afm, rabla, masini vechi Sursa foto: CCECAR

La nivelul Ministerului Mediului se lucrează la introducerea unei noi metode de a îndepărta cele 250.000 de mașini vechi de pe străzi, promise de Guvern către UE prin PNRR, prin introducerea unui nou program de susținere a acestui demers. Astfel, cetățenii proprietari de mașini mai vechi de 15 ani le pot valorifica fără să fie obligați să cumpere o mașină nouă, arată informațiile obținute în exclusivitate de Economedia de la MInisterul Muncii.

Practic, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), în parteneriat cu autoritățile locale, vor plăti pentru trimiterea la fier vechi a acestor mașini prin intermediul unui program complementar Rabla, o sumă de bani, care poate fi folosită după cum vrea proprietarul rablei predate. De altfel, aparent, singura condiție e să fii proprietar al unei mașini mai vechi de 15 ani, pe care vrei să o valorifici.

Suma recomandată de AFM este de 3.000 de lei, dar suma poate fi mai mare sau mai mică în funcție de posibilitățile administrațiilor locale, potrivit informațiilor Economedia. AFM și Ministerul Mediului lucrează încă la definitivarea acestui program, care va fi prezentat zilele viitoare.

„Noi vom acoperi 1.500 de lei din această sumă, restul e responsabilitatea autorităților locale, dar acestea pot decide să ofere și alte lucruri în schimbul mașinii. Biciclete, trotinete electrice, depinde de ei”, explică pentru Economedia.ro, Lorand Fulop, șeful AFM.

Statul încearcă astfel să respecte promisiunea de a îndepărta 250.000 de mașini vechi de pe străzile României până în 2026, iar oficialii AFM iau ca exemplu o strategie a orașului Sfântu Gheorghe, primul care s-a gândit la această formă de premiere a celor care vor să renunțe la mașinile mai vechi de 15 ani.

În jur de 1.500 de lei se plătesc ca Ecobonus celor care valorifică o mașină veche în programul Rabla, iar AFM s-a gândit că cei care renunță la mașini fără să achiziționeze alta ar trebui plătiți cu o sumă ceva mai mare de bani.

În 2022, programul Rabla va debuta în 4 februarie, a anunțat ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Tanczos Barna.

În 2021, programele Rabla Clasic și Rabla Plus au demarat pe data de 26 aprilie. Au adus și câteva noutăți: prima de casare de la Rabla Clasic a crescut la 7.500 de lei, ecobonusul pentru mașinile hibrid a fost majorat și el la 3.000 de lei (de la 2.500 de lei), iar ecobonusul GNC/GPL/emisii sub 96 g CO2/km a crescut de la 1.000 la 1.500 de lei.

În plus, AFM se gândește acum la un program prin care să impună autorităților locale să achiziționeze mașini electrice. Potrivit lui Lorand Fulop, ținta e ca fiecare Unitate Administrativ-Teritoarială (UAT) să aibă măcar câte o mașină electrică pentru a încuraja trecerea la EV-uri și a cetățenilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Suma e buna!
    Sa adune rablele!
    Atentie la cele 10000 de firme de dezmembrari!
    Sa adune rable de la persoane fizice!
    Merge si 2000 lei per rabla de peste 20 ani.
    2500 lei la rabla de peste 10 ani!
    Si 3000 la rable pana 10 ani!
    In prmul val se aduna toate rablele de peste 10 ani.
    Apoi si restul!

    • Interzicere import si reinmatriculare din intern tot ce este sub Euro 5. Taxate dur dieselele sub Euro 5 si interzise in municipii peste 10000 locuitori si statiuni turistice. Impozitata triplu zona cocalara adica peste 1600 cmc

  2. Ce statul,statul sun cativa smecheri cu pile l-a guvern si fac pentru buzunarul ca sa se inbogateasca.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.