Marca românească Dacia, deținută de francezii de la Renault, a vândut 676.340 de vehicule în 2024, în creștere cu 2,7% față de anul precedent, arată datele transmise joi de companie. Marca a depășit pragul de 9 milioane de vehicule vândute din 2004.
În România, cu 45.729 vehicule înmatriculate, Dacia rămâne liderul detașat al pieței auto. Dacia deține 30% din piața vehiculelor de persoane iar 4 din modelele sale figurează în Top 5 al celor mai vândute autoturisme din România. Spring rămâne cel mai vândut vehicul electric din România, cu o cotă de 30,96% din piața EV.
În Europa, Dacia a reușit să atingă o cotă de piață record, de 3,9% pe piața autoturismelor și vehiculelor utilitare ușoare (VP+VU), în creștere cu +0,1 puncte procentuale față de 2023, și de 4,5% pe piața autoturismelor (VP), în creștere cu +0,1 puncte procentuale vs. 2023.
Dacia a reușit să atingă cote record pe piața autoturismelor în mai multe țări europene: 2,5% în Germania (+0,1 puncte procentuale față de 2023), 4,2% în Austria (+0,2 puncte procentuale față de 2023), 5,2% în Belgia-Luxemburg (+1 punct procentual față de 2023), 6,2% în Italia (+0,8 puncte procentuale față de 2023), și 7,7% în Portugalia (+ 0,3 puncte procentuale față de 2023).
Totodată, într-o serie de țări, vânzările Dacia au crescut cu peste 10%: + 13,2% în Austria, + 15,4% în Belgia-Luxemburg, + 12,4% în Spania , + 13,1% în Italia, + 16,3% în Maroc, + 11,9% în Polonia, +10,7% în Portugalia și + 20,2% în Republica Cehă.
Rezultatul este susținut de 4 modele, primul dintre acestea fiind Sandero, care s-a vândut anul trecut în 309.392 unități, (+14,5% față de 2023). Al doilea cel mai vândut model al brandului Dacia este Duster (generațiile 2 și 3), cu 215.024 unități, după o creștere de 7,3% față de 2023. Modelul Jogger a fost vândut în 96.440 de unități, (+2,4% față de 2023), iar mașina electrică Dacia Spring a fost vândută în 22.884 unități, o scădere de 63% față de 2023. Vânzările mașinii electrice au scăzut semnificativ în 2024, în special ca urmare a reducerii subvențiilor guvernamentale.
În anul 2025, Dacia urmează să lanseze comercial modelul Bigster, ale cărui comenzi au fost deja deschise și care va ajunge la dealeri în primăvara anului 2025. Prețurile pentru acest model variază de la 23.000 euro la 29.500 euro pe piața din România.
„În 2024, Dacia și-a dovedit încă o dată capacitatea de a combina performanța, robustețea și accesibilitatea. Rezultatele noastre demonstrează încrederea tot mai mare a clienților în modelele noastre și confirmă pertinența strategiei noastre”, a declarat Denis Le Vot, Director General Dacia.