Dacia anunță noi gamele de motorizări pentru Duster și Bigster, cu sistemul hybrid-G 150 4×4, disponibil pe ambele modele.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Combinarea tehnologiei hibride, a bi-fuel-ului GPL și a tracțiunii integrale reprezintă o premieră mondială, spune producătorul auto într-un comunicat de presă.

“Acest sistem hibrid 4×4 bi-fuel pe GPL este eficient, versatil, economic și ușor de condus. Acesta combină un motor 1.2 litri mild-hybrid 48V de 103 kW (140 CP) pe puntea față cu un motor electric de 23 kW (31 CP) montat pe puntea spate. Oferă o putere maximă de 113 kW (154 CP), cu un cuplu de 230 Nm pentru motorul cu combustie internă și de până la 87 Nm pentru motorul electric.

Motorul cu combustie internă este cuplat la o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj și 6 trepte, cu padele pe volan, iar motorul electric este cuplat la o cutie de viteze cu două trepte, cu puntea spate decuplabilă.

Cutia de viteze cu două trepte și motorul electric de 48V de pe spate reprezintă o premieră mondială. Oferind un cuplu ridicat la roți la viteze mici în prima treaptă de viteză pentru a maximiza capacitățile off-road, această tehnologie inovatoare poate fi utilizată și până la 140 km/h pentru a oferi putere, rulare electrică, frână de motor și performanță off-road atunci când se utilizează a doua treaptă de viteză. Poziția neutră (ambreiaj decuplat) elimină pierderile prin frecare pe șosea, pentru un consum de combustibil mai mic în modul 2WD, de exemplu la o viteză constantă pe autostradă.”

Treptele cutiei de viteze cu dublu ambreiaj pot fi schimbate cu ajutorul padelelor de pe volan – o premieră pentru Dacia. Această funcție este deosebit de utilă în off-road, la tractare și la condusul pe drumuri de munte.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Cu motorul electric conectat la roțile din spate și cu bateria Li-Ion de 48V și 0,84 kWh care se încarcă singură în timpul decelerării și frânării, sistemul de propulsie este capabil să funcționeze frecvent în modul electric. Într-un ciclu urban, Duster și Bigster hybrid-G 150 4×4 pot rămâne în modul electric pentru până la 60% din timpul de rulare.

Unic pe piață, acest hibrid 4×4 bi-fuel profită din plin de prețul istoric scăzut al GPL-ului (0,97 €/l în Franța la 01/09/25) pentru a oferi economii substanțiale. Această tehnologie reduce costurile de exploatare cu 30% și emisiile de CO2 cu 20g, comparativ cu oferta actuală mild hybrid 130 4×4.

Dacia Bigster hybrid-g 150 4X4
Sursa foto: media.dacia.com

Cu cele două rezervoare de 50 de litri, unul pentru benzină și unul pentru GPL, Duster garantează o autonomie de până la 1.500 km (ciclu WLTP), fără a fi nevoie de realimentare.

Acest sistem de propulsie mild hybrid de 48V optimizează consumul de combustibil, având o medie de doar 7,1 – 7,2l/100 km (GPL) și 5,5 – 5,6l/100 km (benzină). Emisiile de CO2 sunt de 116 – 118g/km (GPL) și, respectiv, 124 – 126g/km (benzină).

Cu motorul electric montat pe spate, tracțiunea integrală oferă o serie de avantaje:

  • două rapoarte de transmisie pentru a optimiza condițiile de condus în modul 4×4 până la 140 km/h;
  • o punte spate decuplabilă pentru frecare redusă și, prin urmare, consum de combustibil și emisii de CO2 mai mici;
  • cuplu disponibil instantaneu la pierderea aderenței;
  • manevrabilitate sporită pe șosea și în off-road.

Cu aceste sisteme de propulsie, Duster și Bigster dispun de șase moduri de condus pentru toate situațiile:

  • Auto, unde vehiculul gestionează automat comutarea între modurile 4×2 și 4×4;
  • Eco, pentru economii maxime, comutând în modul 4×4 în caz de pierdere a aderenței;
  • Snow (Zăpadă), pentru un condus mai sigur în modul 4×4 pe drumuri alunecoase;
  • Mud / Sand (Noroi / Nisip), pentru un 4×4 optimizat permanent pe suprafețe neaderente;
  • Lock (Blocare), pentru condus off-road pe teren accidentat la viteză redusă;
  • Hill Descent Control (Control la coborârea pantei), pentru a controla direcția și a stabiliza viteza vehiculului la coborârea unei pante, la o viteză cuprinsă între 3 și 30 km/h.

Sistemul hybrid-G 150 4×4 menține capacitățile off-road ale Duster și Bigster, oferind în același timp o manevrabilitate sporită cu cutia de viteze automată și motorul electric montat pe spate.

Noul sistem de propulsie va fi disponibil pe Duster și Bigster până la sfârșitul anului.

  • Duster (certificare în curs)** Bigster (certificare în curs)

Noi motorizări pe Duster

Duster și-a reînnoit gama de motorizări, oferind mai multă putere și manevrabilitate, rămânând în același timp accesibil.

  • Sistemul hybrid 155 înlocuiește hybrid 140;
  • Sistemul mild hybrid 140 înlocuiește mild hybrid 130;
  • Noul motor Eco-G 120 înlocuiește Eco-G 100.

Duster este acum livrat cu o selecție de patru sisteme de propulsie, inclusiv hybrid-G 150 4×4, toate conforme cu standardul EU6e-bis.

Dacia Duster hybrid-g 150 4X4
Sursa foto: media.dacia.com

Duster hybrid 155

După Bigster, Duster este acum disponibil cu noul sistem de propulsie hybrid 155. Acesta combină un motor pe benzină cu 4 cilindri de 109 CP, două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune), o baterie de 1,4 kWh (230V) și o cutie de viteze automată electrică. Aceasta are patru trepte pentru motorul cu combustie internă și alte două pentru motoarele electrice. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului.

Funcția de frânare regenerativă lucrează alături de baterie, cu capacitatea sa ridicată de recuperare a energiei, și de cutia de viteze automată eficientă, permițând Duster-ului să ruleze în modul electric până la 80% din timp în oraș. În plus, mașina pornește întotdeauna în modul electric.

Cu sistemul hybrid 155, Duster atinge un consum de combustibil combinat de doar 4,6 litri/100 km, cu 8% mai mic decât hybrid 140, cu emisii de CO2 de doar 105g/km (-7g/km față de hybrid 140).

Duster mild hybrid 140

Acest prim nivel de electrificare combină un motor pe benzină cu 3 cilindri de 1.2 litri turbo de nouă generație, bazat pe ciclul Miller (eficiență optimizată și pierderi reduse), cu un sistem mild hybrid de 48V și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Dacia Duster hybrid-g 150 4X4
Sursa foto: media.dacia.com

Sistemul hibrid susține motorul cu combustie în timpul fazelor de pornire și accelerare, optimizând plăcerea de a conduce și reducând consumul mediu de combustibil (5,4 l/100 km) și emisiile de CO2 (122 g/km) cu aproximativ 10% în comparație cu un motor cu combustie internă de putere echivalentă. Frânarea regenerativă reîncarcă bateria de 0,8 kWh ca parte a unui proces complet transparent pentru șofer.

Duster Eco-G 120

Duster este disponibil și într-o versiune GPL mai puternică (+20 CP), destinată clienților care caută o versatilitate sporită de la un sistem de propulsie cu costuri de exploatare optimizate. Liderul incontestabil al vehiculelor GPL în Europa, Dacia este singurul producător care oferă sisteme de propulsie bi-fuel benzină/GPL pe toate modelele sale cu motor cu combustie internă. Atunci când rulează pe GPL, noul Duster Eco-G 120 emite cu 10% mai puțin CO2 în medie decât un motor pe benzină echivalent. Acesta oferă o autonomie de până la 1.380 km prin două rezervoare de combustibil cu o capacitate combinată de 100 de litri: 50 de litri de benzină și 50 de litri de GPL. Rezervoarele sunt poziționate sub podeaua portbagajului pentru a nu afecta spațiul de încărcare. O funcție pe bord permite o comutare rapidă și lină de la un tip de combustibil la altul.

Noul design interior pentru Duster

Odată cu lansarea acestor noi sisteme de propulsie, Duster primește un nou aspect interior cu o tapițerie exclusivă și ornamente asortate la finisajul de tip “journey”. Scaunul șoferului include acum reglare lombară.

Finisajul “extreme” include acum noi jante din aliaj de culoare neagră.

Cu sistemele de propulsie hibride, ambele niveluri de echipare sunt acum disponibile cu cruise control adaptiv, standard pe “journey” și opțional pe “extreme”.

Dacia Bigster hybrid-g 150 4X4
Sursa foto: media.dacia.com