Tinerii devin din ce în ce mai interesați să lucreze pentru companii precum Dacia, compania atrăgând talente tinere odată cu schimbarea din ultimul timp, a transmis Yohann Ory, director al centrului de design. În centrul de design Dacia lucrează 36 de angajați, iar media de vârstă este de 30 de ani.
Majoritatea angajaților care lucrează în cadrul centrului de design sunt români, însă există și persoane străine care au fost atrase de a lucra pentru Dacia în România.
„Noi oameni talentați au intrat anul trecut în echipă. Dacia devine din ce în ce mai atractivă pentru talentele tinere ceea ce înainte nu se întâmpla, dar după ce s-a schimbat strategia, Dacia a devenit foarte atractivă pentru tineri. Și pas cu pas primim noi talente”, a declarat Yohann Ory, Director al Centrului de Design, în cadrul unei întâlniri cu presa.
Potrivit reprezentanților companiei, în cadrul centrului de design, focusul pus este pe întregul proces de dezvoltare, de la partea creativă, primele schițe, până la dezvoltarea în sine. Aceștia spun că procesul începe de la A-Z, iar inclusiv designul brandului de identitate a fost dezvoltat în centrul din România.
De asemenea, directorul centrului de design spune că se pot lucra la mai multe proiecte în același timp datorită spațiului mare, precizând că au participat la o competiție internă pentru dezvoltarea unui viitor proiect Alpine, deținut de Renault, care va fi realizat în România, de către un român.
„Fiind un centru de design Dacia, ne preocupă în special gama acestei mărci, dar lucrăm și la proiecte ale Renault atunci când ni se solicită asta, inclusiv și la unele ale mărcii Alpine. Am luat parte la o competiție internă pentru dezvoltarea unui viitor proiect Alpine și am câștigat. Unul dintre cele mai mari proiecte ale brandului Alpine va fi realizat în România, de un român.”
În ceea ce privește cât de greu este atragerea de talente tinere, directorul centrului de design, spune că de când imaginea Dacia ca brand a crescut, candidații sunt cei care îi caută și își depun CV-ul, nu invers. Acesta spune că sunt candidați care vin de la alte branduri și inclusiv din străinătate.
Pentru a găsi oamenii potriviți pentru brandul Dacia, reprezentanții companiei precizează că lucrează cu universitățile pentru a atrage tinerele talente.
„Acum este timpul ca brandul să crească în România și să avem mai multe proiecte pe viitor, ceea ce înseamnă ca vom avea nevoie de mai mulți oameni, să creștem echipa. Acest lucru se va întâmpla pas cu pas. Este o strategie de dezvoltare.
Legat de câte persoane ar putea angaja anul acesta, reprezentanții au transmis că nu au un număr exact, totul depinde de calitatea portofoliilor depuse de candidați.
Noul Studio de Design, redenumit Dacia Design Center (DDC), dispune de un atelier în care se poate realiza modelajul fizic a 4 machete la scara 1 precum și de două săli mari de prezentare, dintre care una interioară și alta în aer liber, dar beneficiind de protecție pentru asigurarea confidențialității. În plus, studioul dispune de o cabină de vopsire precum și de o zonă specială pentru vizualizare în realitatea virtuală (VR).
DDC este principalul studio de creație al mărcii, locul unde este imaginat designul viitoarelor modele Dacia. El asigură însă și dezvoltarea altor vehicule pentru toate mărcile grupului, participând la concursurile interne de design pentru diferite proiecte.