Automobile Dacia, membru al grupului francez Renault, a anunțat că profitul său net a crescut cu 5,8% față de anul precedent, până la 527 milioane de lei (114,8 milioane de dolari/107 milioane de euro) în 2022, în timp ce cifra de afaceri a crescut cu 19,9% în ritm anual, până la 25,7 miliarde de lei, scrie See News.
Dacia a produs 314.228 de vehicule în 2022, în creștere cu 22% față de anul precedent, se arată într-un raport de management publicat pe site-ul companiei.
Creșterea producției a fost determinată de „diminuarea efectelor crizei sanitare (COVID-19), dar și a crizei în aprovizionarea cu componente electronice, pe fondul unei piețe de vehicule în creștere”, a precizat compania în raport.
Vânzările de componente pentru vehicule și automobile au reprezentat 90% din cifra de afaceri a companiei în 2022, în creștere anuală de 19,3%, ca urmare a creșterii exporturilor. Exporturile au urcat cu 22,5% pe an, constituind 82,4% din vânzările totale ale Dacia.
Vânzările au urmărit îndeaproape creșterea producției Dacia, deoarece compania a vândut 314.150 de unități în 2022, în creștere anuală de 22%. Cel mai bine vândut model a fost Dacia Duster, care a reprezentat 68% din totalul vânzărilor de unități, urmat de modelele Jogger, Logan și Sandero.
Atât veniturile operaționale, cât și cheltuielile au crescut cu 20% pe an în 2022, ajungând la 25,9 miliarde de lei și, respectiv, 25,3 miliarde de lei. Cheltuielile de cercetare și dezvoltare (R&D) s-au ridicat la 154,8 milioane de lei, în scădere cu 9% pe an.
În 2022, compania a contabilizat 12.209 angajați, cu 562 mai puțini față de 2021.
Compania estimează că operațiunile sale nu vor fi afectate în mod semnificativ de războiul din Ucraina și va continua să implementeze produse viitoare, pregătind în același timp produsele sale actuale pentru noile reglementări europene privind emisiile vehiculelor și standardele generale de siguranță.
Renault a achiziționat în 1999 Automobile Dacia din România, o companie de stat aflată în dificultate la acea vreme. La sfârșitul anului 2022, compania-mamă franceză deținea o participație de 99,426% din Dacia.