Deficitul de semiconductori face ravagii. Înmatriculările auto, în scădere cu 23% în UE, în septembrie

ford, masini, fabrica, auto Ford Craiova Sursa foto: gov.ro

În septembrie 2021, înmatriculările de autoturisme din Uniunea Europeaă și-au continuat declinul, iar cererea a scăzut în regiune  cu 23,1%, până la 718.598 de unități, marcând cel mai redus număr de înmatriculări din septembrie 1995. Această scădere a vânzărilor a fost în mare parte cauzată de lipsa aprovizionării cu vehicule din cauza deficitului de semiconductori.

Toate principalele piețe ale UE au înregistrat scăderi de două cifre: Italia (-32,7%), Germania (-25,7%), Franța (-20,5%) și Spania (-15,7%).

În primele trei trimestre ale anului 2021, înmatriculările de autoturisme în UE au crescut cu 6,6% pentru a ajunge la 7,5 milioane de unități, deoarece câștigurile semnificative la începutul anului au ajutat la menținerea pe teritoriu pozitiv.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Privind cele mai mari piețe ale UE, Italia a postat cea mai mare creștere de până acum (20,6%), urmată de Spania (8,8%) și Franța (8%). În schimb, piața germană a automobilelor a căzut pe teritoriul negativ (-1,2%).

Piața românească a înregistrat o scădere de 17,8% în septembrie, de la 10.878 în septembrie 2020, la 8.942 de unități înmatriculate în septembrie 2021. În schimb, în intervalul ianuarie-septembrie 2021 apare un avans de 4,3%.

Pe mărci, Hyundai e unul dintre singurii producători auto pe creștere în septembrie, cu 13,1%, restul precum VW, Renault, Stellantis, BMW sau Daimler fiind pe minus. Cea mai mare scădere apare în dreptul Daimler, cu 43% mai puține mașini înmatriculate în septembrie.

Dacia, aflată sub controlul Renault, s-a ținut relativ bine, scăzând cu 12% în septembrie, dar pe plus cu 4,2% la nouă luni. De altfel, aproape toți producătorii sunt pe plus la nouă luni, cu excepția remarcabilă a Ford care după un minus de înmatriculări de 38,5% în septembrie, a scăzut cu 11,2% și la nouă luni.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: