Încrederea consumatorilor britanici în trimestrul al patrulea a inversat 15 luni de scădere, potrivit unui sondaj publicat luni de Deloitte, citat de Financial Times. Creșterea a reflectat îmbunătățirea sentimentului privind venitul disponibil al gospodăriilor datorită creșterilor salariale sau bonusurilor sezoniere, potrivit sondajului.
Cheltuielile de călătorie sunt așteptate să crească în 2023, deși cheltuielile generale ar urma să slăbească pentru restul anului, a precizat Deloitte.
Sentimentul privind starea economiei britanice a crescut cu 3,1 puncte procentuale în trimestrul al patrulea, ajungând la minus 76%. Cu toate acestea, sentimentul privind siguranța locului de muncă a scăzut de la un trimestru la altul cu 1,2 puncte procentuale, ajungând la minus 10 procente.
Indicatorul se bazează pe răspunsurile a 3.492 de adulți britanici chestionați între 27 și 30 decembrie 2022. Încrederea este calculată ca un agregat al securității locurilor de muncă, al oportunităților de muncă, al venitului disponibil al gospodăriei, al nivelului de îndatorare, al educației și bunăstării copiilor și al sănătății și bunăstării generale.