Despăgubiri pentru clienții firmelor de telefonie dacă nu sunt respectate obligațiile în timpul procesului de portare, a decis ANCOM 

ANCOM

Furnizorii de comunicaţii electronice ar putea fi obligaţi să acorde despăgubiri utilizatorilor finali dacă nu respectă obligaţiile prevăzute în cadrul procesului de portabilitate a numerelor de telefonie. Aceasta este una dintre noile reglementări adoptate, recent, de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Măsurile vizează acordarea de despăgubiri în cazul nerespectării de către furnizori a unor obligaţii pe care le au în cadrul procesului de portare, extinderea perioadei în care abonatul beneficiază de dreptul de portare, eliminarea posibilităţii de a percepe tarife de portare de către furnizorii acceptori, modalitatea de depunere a cererii de portare prin mijloace de comunicare la distanţă, asignarea numerelor temporare şi modalitatea de realizare a informării utilizatorilor finali.

În plus, sunt stabilite obligaţii pentru furnizori cu privire la informaţiile care trebuie puse la dispoziţia utilizatorilor finali pentru ca aceştia să poată lua decizii în cunoştinţă de cauză, informaţiile minime care trebuie incluse în facturile detaliate emise utilizatorilor, formatul şi modalităţile de transmitere a notificării privind intenţia furnizorilor de a modifica unilateral contractul.

Totodată, ANCOM decis regulile de acordare a unor despăgubiri abonaţilor afectaţi de nerespectarea obligaţiilor legale privitoare la transferul de la un furnizor de servicii de acces la Internet la punct fix la altul şi al nerespectării programărilor stabilite în vederea instalării, respectiv remedierii şi restabilirii serviciului de acces la internet la punct fix în cadrul procesului de transfer.

Cu privire la accesul persoanelor cu dizabilităţi la servicii de comunicaţii electronice, decizia Autorităţii cuprinde o serie de măsuri pentru creşterea gradului de informare a acestora, prin intermediul unor modalităţi specifice nevoilor lor. În acelaşi sens, au fost adoptate două configuraţii de pachete de servicii ce conţin un nivel minim de unităţi de consum, la tarife maxime recomandate a fi percepute de către furnizori.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *