Prezent la Sibiu cu ocazia lansării unei noi rute aeriene, András Radó, directorul Departamentului de Comunicare al Wizz Air, a comentat în cadrul unei conferințe de presă intenția UE de a interzice taxarea suplimentară pentru bagajele de mână, scrie Turnul Sfatului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

András Radó a precizat că decizia nu este corectă, din punctul de vedere al Wizz Air, iar compania se opune. În plus, până la adoptarea ei mai sunt etape de parcurs.

András Radó a explicat că Wizz Air a avut în 2024 peste 300.000 de zboruri. Dacă la toate aceste zboruri se adaugă câte șapte kilograme de bagaj în plus pentru fiecare pasager transportat, rezultă o greutate în plus semnificativă. Ceea ce presupune costuri suplimentare, dar și poluare. Analogia este cu o mașină care cu cât transportă mai mulți pasageri cu atât are un consum mai mare și un cost mai ridicat. Costurile se vor răsfrânge pe urmă tot asupra clienților.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Al doilea motiv invocat de András Radó este acela că o aeronavă obișnuită put și simplu nu are un spațiu suficient pentru a cuprinde deasupra capului bagajele de mână ale tuturor pasagerilor, dacă toți vin deodată cu ele. ”Vă imaginați ce ceartă va fi între pasageri, cine să-și pună bagajul?”, a completat directorul Departamentului de Comunicare al Wizz Air, încheind cu părerea că ”este o idee nebunească”.

Parlamentului European a votat la finalul lunii iunie în favoarea adoptării unei propuneri care va permite pasagerilor să transporte gratuit în cabină un obiect personal și un bagaj de mână cu o greutate de până la șapte kilograme. „Votul de astăzi reprezintă un pas important către călătorii mai echitabile și mai transparente”, declara la momentul respectiv Matteo Ricci, vicepreședinte al Comisiei pentru transporturi și turism a Parlamentului European și principalul promotor al proiectului de lege, într-un comunicat de presă, citat de Euronews.ro.

Conform noilor norme, călătorii care iau un zbor în interiorul Uniunii Europene vor avea dreptul să transporte la bord, fără costuri suplimentare, un bagaj personal, cum ar fi o geantă de mână sau un rucsac, și un bagaj de mână de dimensiuni reduse. Bagajele personale pot avea dimensiuni maxime de 40x30x15 centimetri, iar bagajele de mână vor avea dimensiuni maxime de 100 cm și o greutate de 7 kg.