Directorul general Renault: “Democratizarea automobilului electric se va întâmpla în Europa şi implică produse la preţuri accesibile”

Megane E-Tech

Directorul general al grupului auto francez Renault SA, Luca de Meo, consideră că succesul înregistrat de noul model electric Megane E-Tech EV dovedeşte că Renault a ales strategia corectă prin relansarea sa într-un moment în care industria auto se confruntă cu numeroase provocări, transmite Agerpres, care citează Bloomberg.

Renault a vândut 25.000 de unităţi din noul Megane E-Tech EV în primele trei luni, a declarat Luca de Meo într-un interviu publicat în săptămânalul francez Le Journal du Dimanche. Aceasta în condiţiile în care înmatriculările auto au scăzut în acest an în Franţa.

“Democratizarea automobilului electric se va întâmpla în Europa şi implică produse la preţuri accesibile”, a spus Luca de Meo. Acesta a recunoscut însă că majorarea preţurilor la materialele de care este nevoie pentru producţia de baterii destinate vehiculelor electrice complică lucrurile.

Modelul electric Megane E-Tech EV, care este intens promovat de mass media din Franţa, a fost cel mai mai bine vândut model electric de pe piaţa franceză în luna iulie, potrivit datelor publicate de Avere-France.

Renault mizează pe o serie de noi modele de vehicle electrice pentru a putea concura cu rivalii săi mai mari, precum Volkswagen AG şi Stellantis NV, într-un moment în care producătorii auto din Europa se confruntă cu un deficit de semiconductori şi o inflaţie accelerată care ar putea afecta capacitatea consumatorilor de a cheltui bani pentru vehicule electrice scumpe.

Recent, Renault şi-a îmbunătăţit estimările cu privire la rezultatele pentru întregul an 2022, chiar dacă a înregistrat pierderi nete în primul semestru al anului.

Măsurile de restructurare şi punerea lor în aplicare în ritm susţinut de către Renault încep să dea rezultate, a apreciat şi Daniel Roeska, analist la Bernstein & Co. Cu toate acesta, tendinţa s-ar putea inversa în 2023 deoarece producătorul auto se confruntă cu numeroase obstacole, a adăugat analistul.

La începutul lunii mai, Renault a anunţat că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include şi operaţiuni din România.

Renault Group se bazează pe complementaritatea mărcilor sale – Renault – Dacia – Alpine şi Mobilize – şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 170 000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020.

Foto: General Autocom, Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *