Aquila, companie de distribuție şi logistică pentru piaţa bunurilor de larg consum din România şi Republica Moldova, a încheiat primul semestru cu venituri de 1,12 miliarde de lei, în creştere de 17%. Profitul net al companiei a ajuns la 42 milioane de lei, o creştere de 29%, potrivit rezultatelor transmise Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Veniturile Aquila au depăşit 1,1 miliarde de lei în prima jumătate a anului 2023, o creştere de aproximativ 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022, susţinute, în principal, de avansul veniturilor din segmentul distribuţie, care reprezintă peste 90% din cifra de afaceri a companiei”, arată raportul companiei.

Profitul net al companiei a ajuns la 42 milioane de lei, o creştere de 29%.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

„Am înregistrat performanţe bune în toate cele 3 segmente de afaceri. Canalele de distribuţie cu ritm mai mare de creştere au fost cel tradiţional şi HoReCa. Am continuat dezvoltarea brandurilor proprii, cu accent pe marketing şi distribuţie. Odată cu noi parteneriate, numărul punctelor de desfacere prin care compania vinde produse prin toate canalele a ajuns la 72.000”, spune Cătălin Vasile, CEO Aquila.

În primul semestru din 2023, în structura veniturilor, toate cele trei segmente de afaceri au înregistrat creşteri, de 17% segmentul distribuţie, de 27% segmentul logistică, şi de 1% segmentul transport, faţă de perioada similară din 2022. Veniturile aferente brandurilor proprii au avut un avans de 38%, până la 39 milioane de lei.

Marja brută din vânzarea mărfurilor s-a menţinut constantă, la aproximativ 22%. EBITDA a înregistrat o creştere de 17%, ajungând la 70 milioane de lei.

Aquila a realizat investiţii în valoare de 4,1 milioane de euro în prima parte a anului pentru mijloace de transport, echipamente IT şi echipamente depozit, conform planului de investiţii aprobat în aprilie de către AGA.

Compania operează în România şi Republica Moldova, cu un model de afaceri integrat, cu activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuţie, logistică şi transport. Aquila vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerţ cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piaţă. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, mărci din diferite categorii.

Compania a fost înfiinţată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu şi Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), ca urmare a unei oferte publice iniţiale în valoare de 367 milioane lei. Acţiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referinţă BET al Bursei de Valori Bucureşti şi Global Micro Cap ai FTSE Russell. Începând cu 1 septembrie 2023 acţiunile companiei vor fi incluse şi în componenţa indicilor MSCI Frontier IMI şi MSCI România IMI.