Distribuitorul Aquila raportează un profit net de 42 milioane lei în prima jumătate a anului 2023, în creștere cu 29%

sofer camion Sursa foto: Pexels

Aquila, companie de distribuție şi logistică pentru piaţa bunurilor de larg consum din România şi Republica Moldova, a încheiat primul semestru cu venituri de 1,12 miliarde de lei, în creştere de 17%. Profitul net al companiei a ajuns la 42 milioane de lei, o creştere de 29%, potrivit rezultatelor transmise Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

„Veniturile Aquila au depăşit 1,1 miliarde de lei în prima jumătate a anului 2023, o creştere de aproximativ 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022, susţinute, în principal, de avansul veniturilor din segmentul distribuţie, care reprezintă peste 90% din cifra de afaceri a companiei”, arată raportul companiei.

Profitul net al companiei a ajuns la 42 milioane de lei, o creştere de 29%.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Am înregistrat performanţe bune în toate cele 3 segmente de afaceri. Canalele de distribuţie cu ritm mai mare de creştere au fost cel tradiţional şi HoReCa. Am continuat dezvoltarea brandurilor proprii, cu accent pe marketing şi distribuţie. Odată cu noi parteneriate, numărul punctelor de desfacere prin care compania vinde produse prin toate canalele a ajuns la 72.000”, spune Cătălin Vasile, CEO Aquila.

În primul semestru din 2023, în structura veniturilor, toate cele trei segmente de afaceri au înregistrat creşteri, de 17% segmentul distribuţie, de 27% segmentul logistică, şi de 1% segmentul transport, faţă de perioada similară din 2022. Veniturile aferente brandurilor proprii au avut un avans de 38%, până la 39 milioane de lei.

Marja brută din vânzarea mărfurilor s-a menţinut constantă, la aproximativ 22%. EBITDA a înregistrat o creştere de 17%, ajungând la 70 milioane de lei.

Aquila a realizat investiţii în valoare de 4,1 milioane de euro în prima parte a anului pentru mijloace de transport, echipamente IT şi echipamente depozit, conform planului de investiţii aprobat în aprilie de către AGA.

Compania operează în România şi Republica Moldova, cu un model de afaceri integrat, cu activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuţie, logistică şi transport. Aquila vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerţ cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piaţă. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, mărci din diferite categorii.

Compania a fost înfiinţată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu şi Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), ca urmare a unei oferte publice iniţiale în valoare de 367 milioane lei. Acţiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referinţă BET al Bursei de Valori Bucureşti şi Global Micro Cap ai FTSE Russell. Începând cu 1 septembrie 2023 acţiunile companiei vor fi incluse şi în componenţa indicilor MSCI Frontier IMI şi MSCI România IMI.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: