Cătălin Drulă: Guvernul Ciucă a adoptat astăzi un plan de acţiune pentru infrastructură feroviară în care scrie negru pe alb cum va îngropa calea ferată în următorii ani

Foto: Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor. Sursa: Inquam Photos / Octav Ganea sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă afirmă, joi seară, că planul de acţiune pentru infrastructură feroviară adoptat de Guvern arată, negru pe alb, ”cum va îngropa calea ferată în următorii ani”, transmite News.ro.

”Guvernul Ciucă a adoptat astăzi un plan de acţiune pentru infrastructură feroviară în care scrie negru pe alb cum va îngropa calea ferată în următorii ani. Conform acestui document oficial, doar 6% (0,37 mld din 6,2 mld) din fondurile necesare în următorii 4 ani pentru reînnoirea căii ferate vor fi alocate! Reînnoirea este operaţiunea de înlocuire a cadrului piatră spartă – traverse – prinderi – şină + macazuri (aparate de cale) şi conform Strategiei feroviare a României pe 2021-2025 este cea mai importantă operaţiune pentru revitalizarea căii ferate”, a scris, joi seară, pe Facebook, Cătălin Drulă.

Fostul ministru afirmă că, în 2021, am investit un record de 200 de milioane de lei în reînnoiri.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

”Adică mai mult decât în toată perioada 2017-2020 însumat. Asta înseamnă aproape 100km de cale ferată pe care viteza a fost adusă la standardul constructiv. Un astfel de exemplu, este Buzău-Făurei, 40 km pe care cu ~12 mil € în 6 luni a fost ridicată viteza de la 30km/h la 120km/h pe unul din fire. Ei bine, exact acest sector este prins pentru reînnoire cu o valoare mincinoasă în Planul de acţiune adoptat astăzi: 190 milioane euro. În condiţiile în care în 2021, am făcut jumătate din lucrare (un fir din două) cu 12 mil euro”, a mai scris Drulă.

Fostul ministru susţine că, în mod normal, în 2022, lucrarea ar trebui continuată şi finalizat şi firul II, dar în Planul adoptat astăzi această reînnoire este trecută cu termen “după 2027”.

”Am prins fonduri în PNRR pentru Reînnoire (spre exemplu, pe Bucureşti-Piteşti), dar proiectele bat pasul pe loc după ce-am plecat de la minister. Conform Strategiei pentru infrastructură feroviară, în 2021 ţinta era de 70km şi am depăşit-o: 100km după cum spuneam. Pentru 2022, ţinta este de 150km, dar pare cu noua conducere a ministerului, văzând documentele oficiale şi lipsa de acţiune, că e deja în pericol”, a mai scris Drulă.

Acesta mai arată că, pentru 2023, ţinta este de 250km, iar pentru 2024, de 375km, iar spre sfârşitul deceniului am ajunge la 700km/an.

”E nevoie de această creştere pentru a duce calea ferată într-o zonă de decenţă, dar noile intenţii strategice ale ministerului Transporturilor ne prăbuşesc speranţa. Oare dl. Grindeanu ştie că a iniţiat un document care prevede că doar 6% din fondurile necesare vor fi alocate?”, a mai scris Drulă.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă, joi, că a fost aprobat Programul Investiţional, care stabileşte priorităţile pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, în valoare de 72,7 miliarde de euro. Programul prevede necesitatea realizării a 6.624.1 km de reţea rutieră şi realizarea a peste 3.000 de kilometri de cale ferată.

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: