Echipa națională de fotbal a Germaniei pune capăt unui contract sponsorizare cu Adidas vechi de peste 70 de ani/ Rivalul american Nike va deveni principalul furnizor de echipamente în 2027

germania fotbal echipament adidas Sursa foto: x.com/DFB-Team

Nike va înlocui Adidas în calitate de sponsor al echipei naționale de fotbal a Germaniei, punând capăt unuia dintre cele mai vechi parteneriate de lungă durată în materie de echipament în sport, într-un nou eșec pentru brandul aflat în dificultate, scrie Financial Times.

Federația germană de fotbal DFB a anunțat că Nike va deveni noul furnizor principal de echipament pentru toate echipele naționale de fotbal începând din 2027, după ce a semnat un contract pe șapte ani cu cel mai mare producător de îmbrăcăminte sportivă din lume.

Va fi pentru prima dată din 1950 încoace când fotbaliștii naționalei germane nu vor mai purta logo-ul distinctiv cu trei dungi al Adidas, care a fost fondat în orașul Herzogenaurach, lângă Nürnberg, cu un an înainte.

Subliniind amploarea schimbării sponsorizării, ministrul german al economiei, Robert Habeck, a declarat pentru agenția de presă locală Dpa că “cu greu își poate imagina echipamentul german fără cele trei dungi”, numindu-l “o piesă a identității germane”.

DFB a declarat joi că Nike a făcut “de departe cea mai bună ofertă financiară” și s-a angajat, de asemenea, să sprijine “sportul amator și de bază”, precum și fotbalul feminin din Germania.

“Am avut norocul de a fi în Germania pentru lansarea noastră la începutul acestei săptămâni”, a declarat joi directorul general al Nike, John Donahoe. El a precizat că firma a pus accentul atât pe echipa națională masculină, cât și pe cea feminină, precum și pe obiectivul “de a face din echipa germană un brand global și de a face din sportivii lor eroi globali … atunci când Nike scoate la iveală ce avem mai bun, nimeni nu ne poate învinge”.

DFB nu a dezvăluit termenii financiari ai înțelegerii. Federația a subliniat că licitația sa a fost “transparentă și nediscriminatorie”, adăugând că este “recunoscătoare” că se află în fața unui “viitor stabil din punct de vedere financiar” datorită sprijinului promis de Nike.

Președintele DFB, Bernd Neuendorf, a declarat că “fotbalul german îi datorează foarte mult [Adidas] pentru mai mult de șapte decenii de cooperare”.

Pierderea sponsorizării echipei naționale de fotbal a țării sale de origine este o lovitură pentru Bjørn Gulden, directorul executiv al Adidas. Fost jucător profesionist de fotbal, Gulden a promis să profite de bogata moștenire istorică a Adidas pentru a scoate grupul din cea mai gravă criză financiară din ultimele trei decenii.

Adidas a precizat într-un comunicat că “am fost informați astăzi de către DFB că federația va avea un nou furnizor începând din 2027”.

Din punct de vedere financiar, decizia DFB nu va avea un impact imediat asupra Adidas, deoarece contractul său acoperă turneul Euro 2024 din acest an, care va fi găzduit de Germania, precum și Cupa Mondială din 2026 din Statele Unite, Canada și Mexic.

 

Sursa foto: x.com/DFB-Team
  • Sursa foto: x.com/DFB-Team


În această lună, Adidas a ținut prima pagină a ziarelor din Germania când a dezvăluit echipamentul echipei naționale pentru Euro 2024, inclusiv un tricou roz de deplasare care nu are niciun precursor istoric. Compania a declarat săptămâna aceasta că tricoul a devenit deja un bestseller, dar a refuzat să dezvăluie cifre detaliate.  

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *