Ceea ce persoanele din generația Boomer au considerat ca fiind lucruri standard sau plictisitoare, s-a transformat în câștiguri la loterie pentru generația Z. Nu este din cauză că generațiile mai tinere ar duce lipsă de ambiție, ci din cauza faptului că economia s-a schimbat atât de mult, încât obiceiurile au luat alte proporții, potrivit VegOut.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Verișoara mea de douăzeci și trei de ani a postat săptămâna trecută pe TikTok că în sfârșit găsise un apartament cu o fereastră la dormitor. Nu cu vedere, doar o fereastră. Secțiunea de comentarii a izbucnit în felicitări. „Trăiești visul!” a scris cineva, aparent fără ironie. Altul a numit asta „scop de bogați”. Partea tristă? Nu glumeau”, potrivit sursei citate.

Obiceiuri care s-au schimbat

Un job care se termină atunci când termini programul

Faptul că nu trebuie să verifice grupurile sociale de la muncă a devenit un motiv real de laudă. Gen Z sărbătorește „echilibrul muncă-viață” care înseamnă doar că munca rămâne la muncă, postând despre asta. Boomerii terminau programul și dispăreau până a doua zi. Fără emailuri la cină, fără șef care să trimită mesaje la miezul nopții, fără anxietatea că a fi offline opt ore îți însemna sinucidere în carieră. Suna sirena fabricii și munca se termina, un concept atât de străin acum. Ei sunt încântați de limite care altădată erau pur și simplu normale.

Să rămâi la un job timp de doi ani

LinkedIn explodează cu felicitări când cineva împlinește doi ani la același loc de muncă. Un boomer obișnuit lucra la aceeași companie suficient cât să vadă trei mașini de cafea murind de bătrânețe. Erau promovați intern, dezvoltau cunoștințe instituționale, aveau aceeași plantă de birou atât de mult timp încât aceasta își merita propria petrecere de pensionare. Acum, să stai undeva 24 de luni e considerat fie suspect, fie impresionant, în funcție de cine întreabă.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Să-ți permiți un apartament cu un dormitor, singur

Să locuiești singur a devenit cel mai mare semn de bogăție pentru Gen Z, postat cu tururi de apartament care tratează un dormitor separat ca pe ceva foarte impresionant. Ei sunt sincer entuziasmați că nu mai împart baia cu străini, că au o bucătărie unde laptele de migdale nu dispare misterios.

Să faci o vacanță în care chiar ești în vacanță

Gen Z postează despre cum au folosit toate zilele de concediu. Își împărtășesc poze cu ei când nu lucrează în vacanță, cu descrieri despre îngrijirea personală și stabilirea limitelor. Au transformat conceptul de bază al vacanței într-un act de „rebeliune corporatistă”. Boomerii făceau vacanțe în care nu erau de găsit pentru că tehnologia nu ajunsese la ei. Nu puteau munci de pe plajă pentru că plaja nu avea Wi-Fi, și relaxarea era tot rostul. Era pur și simplu ceea ce însemna vacanța.

Să cumperi ceva fără să verifici trei aplicații bancare înainte

„Am cumpărat mâncare fără să verific soldul” este o poveste reală de Instagram pe care Gen Z o postează. Ei sărbătoresc cumpărarea necesităților fără anxietate financiar. Posibilitatea de a cumpăra lapte de ovăz fără să calculezi impactul asupra chiriei a devenit un marker al succesului, nu o funcționare de bază.

Să ai un cont de economii cu economii reale

Gen Z împărtășește etape ale economiilor cu mândria pe care generațiile anterioare o rezervau pentru primul copil, poate. Au transformat fondurile de urgență în realizări, nu în presupuneri, sărbătorind stabilitatea financiară ca pe o medalie olimpică, nu ca pe un pas firesc al vieții adulte.

Tragedia nu este că Gen Z sărbătorește aceste lucruri, ci că trebuie să o facă. Realizările lor nu sunt iluzii, ci sunt realiști în privința circumstanțelor lor. Nu este vorba despre faptul că boomerii au avut o viață ușoară sau că Gen Z este slabă. Este vorba despre o economie care a transformat demnitățile de bază în bunuri de lux, așteptările standard în obiective greu de atins. Când a avea o fereastră la dormitor devine ceva demn de sărbătorit, nu asistăm la ambiții scăzute, ci vedem tinerii redefinind succesul pentru a include lucruri pe care mulți din generațiile anterioare nu știau că pot fi opționale.